Aanrekening franchise bedrijfswagen

svcb007
Topic Starter
Berichten: 2

Aanrekening franchise bedrijfswagen

#1 , 11 sep 2013 16:40

Beste,

Eind augustus heb ik bij het beeindigen van mijn arbeidscontract mijn bedrijfswagen ingeleverd.
De auto werd gecontroleerd op schade. Enkele kleine krassen werden op papier gezet en ondertekendn door beide partijen.

Enkele weken later ontvang de afrekening van mijn vakantiegeld, blijkbaar werd er 750 franchise ingehouden van mijn vakantie.

- mag men deze franchise automatisch mag afhouden?
- mag men deze franchise aanrekenen zonder een totaal kost of factuur door te geven?

Alvast bedankt
SVCB

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22259
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 sep 2013 19:56

Wat staat er in uw car-policy?
Het herspuiten van een wagen kost heel wat meer dan de u aangerekende franchise. Met de hoogte van die factuur heb jij geen uitstaans.

svcb007
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 12 sep 2013 16:52

De vraag is of men dit automatisch mag verrekenen via het loon (staat niets van in de car policy)

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 sep 2013 17:34

De vraag is of men dit automatisch mag verrekenen via het loon (staat niets van in de car policy)
zie eens naar art 23 loonbeschermingswet 12/4/1965 daarin staat bepaald wat mag worden afgehouden van uw loon

en ook eens naar art 18 en 19 arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 13 sep 2013 23:16

Men mag dit niet afhouden tenzij u akkoord gaat met het bedrag. Hou er rekening mee dat men bij weigering van het bedrag, u een hoger bedrag kan eisen als men deze hogere kost kan bewijzen...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”