Wat bij ontslag?

knauwel
Topic Starter
Berichten: 13

Wat bij ontslag?

#1 , 09 sep 2013 10:24

Beste forumleden

Na een lange tijd van werkloosheid (16/07/2010 - 03/02/2013), met enkel interimjobs tussenin (maar nooit meer dan 4 weken) mocht ik op 04/02/2013 beginnen bij een bedrijf via een IBO contract. Hierna heb ik mijn bediendencontract gekregen op 10/06/2013 met nog een proefperiode van 6 maanden van onbepaalde duur.

Echter blijkt nu dat mijn werkgever financieel in zeer nauwe schoentjes zit en ik zou dus ook graag dit zinkend schip willen verlaten aangezien hij moeite heeft met mijn loon uit te betalen.

Als hij mij toch ontslaat welke rechten heb ik dan nog op vlak van stempelgeld? Ik ben ondertussen getrouwd op 10/08/2013. Dus mijn stempelgeld zal wel een heel deel lager liggen als daarvoor? Of krijg je nog eerst
een paar maanden stempelgeld gelijkgesteld aan je loon? (van horen zeggen).

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 sep 2013 11:17

hangt af van je volledig werkverleden. Hij kan je nu moeilijk ontslaan indien nog in beshcerming IBO, het kan zijn dat je in dit geval best zo lang mogelijk in dienst blijft. Dat loon kan je achteraf nog zonder problemen opeisen.

knauwel
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 09 sep 2013 12:26

Dus het beste is misschien eens bij de vakbond langsgaan en navragen?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 09 sep 2013 12:27

ja. Getrouwd zijn of niet maakt trouwens niks uit, het is de feitelijke situatie die telt (al dan niet samenwonen)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”