Nieuw contract tekenen terwijl huidig contract loopt

Iris89
Topic Starter
Berichten: 2

Nieuw contract tekenen terwijl huidig contract loopt

#1 , 05 sep 2013 10:03

Hallo!

Ik heb een jaarcontract. Paar maanden geleden contract getekend.
Nu krijg ik opeens een nieuw contract (bij dezelfde werkgever dus) dat ik moet tekenen.
Mijn oude contract loopt dus nog gewoon. Het verhaal is dat ze het contract veranderd hebben. Nu staat er bijvoorbeeld wél een concurrentiebeding en relatiebeding en verbod meenemen personeel in. Dit stond niet in het contract dat ik in eerste instantie heb getekend en nu ook nog een hele tijd geldig is.

Moet ik nu toch mijn nieuwe contract tekenen?

Ik ben benieuwd!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 sep 2013 11:02

Hallo!

Ik heb een jaarcontract. Paar maanden geleden contract getekend.
Nu krijg ik opeens een nieuw contract (bij dezelfde werkgever dus) dat ik moet tekenen.
Mijn oude contract loopt dus nog gewoon. Het verhaal is dat ze het contract veranderd hebben. Nu staat er bijvoorbeeld wél een concurrentiebeding en relatiebeding en verbod meenemen personeel in. Dit stond niet in het contract dat ik in eerste instantie heb getekend en nu ook nog een hele tijd geldig is.

Moet ik nu toch mijn nieuwe contract tekenen?

Ik ben benieuwd!

moeten niet , maar als er nog een proefperiode is kan je rap buitenliggen

burgerlijk wetboek 21/3/1804
Art. 1134. Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.
Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op de gronden door de wet erkend.
Zij moeten te goeder trouw worden ten uitvoer gebracht.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Iris89
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 05 sep 2013 12:02

Oké bedankt!

Geen sprake meer van proefperiode, want het is al mijn derde contract.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 sep 2013 14:35

Derde contract van vaste duur? Een werkgever mag niet zomaar het éne na het andere contract van bepaalde duur geven. Moest ik van jou zijn, ik zou dit er eens op nalezen:

http://www.jobat.be/nl/artikels/mijn-we ... -hij-gaan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”