Rechten na ontslag ..

eddytielens
Topic Starter
Berichten: 1

Rechten na ontslag ..

#1 , 03 sep 2013 20:40

Hallo,

Na twee en een half jaar dienst (contract van onbepaalde duur) heb ik mijn ontslag gekregen wegens herorganisatie van de afdeling. Einde vorige week heb ik aangetekend schrijven ontvangen dat per 28 Augustus ik niet meer in dienst zou zijn. Ze hebben me wel gevraagd om ergens deze week een handover te doen voor degene die mij gaat vervangen. Ze gaan een verbrekingsvergoeding betalen van 5 maanden. Volgens de wet van Cleays goed lijkt me. Nu zag ik dat ze me die twee dagen die ik niet gewerkt heb in Augustus in mindering gebracht. Kan dit zomaar .. moeten ze niet de hele maand betalen? En eindigt dan mijn arbeidscontract niet deze week ipv in Augustus ..?

Verder hebben ze geen gedetailleerde uitdraai bezorgt van wat er zal worden uitgekeerd. Daar heb ik toch recht op ..? Vooral omdat ik vrees dat ze niet de werkelijke privewaarde van de leaseauto gaan vergoeden maar slechts die op basis van aankoopwaarde en CO2 uitstoot. Ook zit de hospitalisatie verzekering, GSM, laptop etc er niet bij .. wat volgens mij wel moet.

Iemand ervaring met de arbeidsrechtbank ..? Hoe indienen en wat kost het ..? Zijn er nog andere manieren om je gelijk te halen ..?

Eddy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 sep 2013 21:36

gezien verbreking gaat deze onmiddellijk in, dus niet pas deze week. Ze kunnen je dan ook niet meer vragen om nu nog iets te doen (eigenlijk mag je het zelfs niet, zelfs al is het maar een handover). Wil ook zeggen dat je geen loon zal ontvangen voor 29 & 30 augustus, maar wel een verbrekingsvergoeding die ook die dagen dekt (5 maand, te rekenen vanaf 28/29 augustus).

De uitdraai heb je geen recht op, maar je kan altijd die berekening betwisten en dan zullen ze een gedetailleerde berekening moeten geven bij betwisting. Ze moeten ook niet de privé-waarde van de leasauto vergoeding, maar de werkelijke waarde. GSM, laptop, hospitalisatieverzekering, ... moet natuurlijk ook verrekend worden.

Arbeidsrechtbank is gratis indien je lid bent van vakbond, advocaat hangt af van hoe de procedure loopt (lengte, discussies, ...).

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”