Opzegvergoeding bij sluiting onderneming

manonfanny
Topic Starter
Berichten: 1

Opzegvergoeding bij sluiting onderneming

#1 , 03 sep 2013 10:54

Ik werk 11 jaar in een winkel als verkoopster (PC 201). De zaakvoerder stopt zijn activiteit als werkgever eind deze maand (september 2013).
Heb ik recht op een opzegvergoeding en/of een verbrekingsvergoeding?
Heb ik recht op mijn eindejaarspremie? (Paritair Comité 201, en ben nu nog werkzaam tot eind van de maand)
Als er een nieuwe kandidaat overnemer is en deze neemt mij in dienst, is mijn vorige wekgever (de overlater) verplicht om mij een vergoeding uit te betalen van 9 maand?
Moet mijn vorige werkgever mij per aangetekend schrijven mij er van verwittigen van stopzetting?
Dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 sep 2013 13:19

Je hebt idd recht op directe uitbetalen van verbrekingsvergoeding en eindejaarspremie indien er geen overname is én de activiteiten eind september stopgezet worden.

Als er een overnemer is, moet die alle personeel overnemen tegen dezelfde voorwaarden. Dan moet er geen 9 maand uitbetaald worden.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”