Ontslag zonder reden en zonder papieren

Mupken
Topic Starter
Berichten: 17

Ontslag zonder reden en zonder papieren

#1 , 27 aug 2013 20:23

?
Laatst gewijzigd door Mupken op 06 sep 2013 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 27 aug 2013 20:33

U morgen zeker gaan aanbieden om te werken. Als je niet meer moet "werken" moet je tegen ontvangstbewijs een ontslagbrief krijgen zodat je niet vliegt wegens "onwettig afwezig". Waarschijnlijk zal je het ontslag niet kunnen vermijden (ga effe naar de vakbond) maar met 3 maand betaald heb je alvast extra tijd om intensief ander werk te zoeken.

Mupken
Topic Starter
Berichten: 17

#3 , 27 aug 2013 22:46

Ik heb ondertussen via mail antwoord dat er een aangetekende brief onderweg is en dat er in die aangetekende brief ook staat dat ik niet meer moet komen... Die ontvang ik normaal gezien morgen...

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 aug 2013 08:44

Hou die mail zeker bij zolang je die aangetekende brief niet gekregen hebt!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Mupken
Topic Starter
Berichten: 17

#5 , 29 aug 2013 12:31

Aangetekende brief is ondertussen toegekomen. Reden van ontslag: onvoldoende geschikt werk... Maar wat ik niet begrijp: ze hebben mij 27 aug ontslagen en moeten mij 3 maanden uitbetalen en zij beweren dat dit loopt van 28 aug t.e.m. 26 nov. Waarom ? Gaat een ontslag normaal niet pas in de 1e van de maand die volgt op de maand van het ontslag (dus 1 sept t.e.m. 30 nov) ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 30 aug 2013 16:46

eerst en vooral: opzegtermijn voor contract vanaf 1 januari 2012 is 91 dagen, niet 3 maand.

je hebt 2 types van ontslagen:
- met opzegtermijn: dan is het 91 dagen vanaf de eerste van de volgende maand
- met verbreking: dan betalen ze je het loon voor 91 dagen uit (dus de periode van 28 aug tem 26 nov)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”