Onderling akkoord na aangetekende verzending?

BREBO
Topic Starter
Berichten: 20

Onderling akkoord na aangetekende verzending?

#1 , 20 aug 2013 23:26

Ik heb aan mijn werkgever laten weten dat ik een andere job heb gevonden. Ik ben arbeider en de opzegtermijn bedraagt 35 kalenderdagen.
Als ik mijn aangetekende brief morgen verstuur dan begint mijn opzeg maandag al.
Nu heb ik pas donderdag een gesprek met mijn huidige baas om eventueel een opzeg met onderling akkoord te bespreken, zodat ik vroeger kan vertrekken.

Stel dat ik morgen al een aangetekende brief verstuur (met 35 kalenderdagen opzeg) en donderdag wordt afgesproken dat ik bv maar een opzeg van 2 weken maar moet doen, welke opzegperiode is dan geldig?

alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 aug 2013 08:55

Stuur vandaag de aangetekende breif met de opzeg van 35 dagen en daarna kan je perfect nog onderhandelen om die opzegtermijn te verkorten, de laatste overeenkomst is dan geldig.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 21 aug 2013 10:42

Verwijs in de nieuwe overeenkomst wel naar de oorspronkelijke brief, en dat de opzegtermijn in die brief aangepast wordt volgens die overeenkomst, om achteraf elke discussie te vermijden.

Reclame

BREBO
Topic Starter
Berichten: 20

#4 , 21 aug 2013 13:51

Bedankt voor de info:-)

BREBO
Topic Starter
Berichten: 20

#5 , 21 aug 2013 14:18

Moet ik van mijn huidige werkgever nog documenten krijgen ivm mijn ontslag?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 21 aug 2013 19:57

na laatste dag tewerkstelling C4, laatste loonfiche en tewerkstellings/vakantieattest.

BREBO
Topic Starter
Berichten: 20

#7 , 22 aug 2013 04:23

Vakantieattest is enkel voor bedienden zeker?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”