Krijg vandaag waarschijnlijk mijn ontslag

Argon
Topic Starter
Berichten: 89

Krijg vandaag waarschijnlijk mijn ontslag

#1 , 16 aug 2013 09:00

Hallo,

Ik ben op zoek naar ander werk en heb dit ondertussen enkele weken geleden ook eerlijk gezegd tegen mijn baas.
Vandaag krijg ik waarschijnlijk mijn ontslag daar ze ondertussen iemand anders op het oog hebben. Op zich geen probleem, want dit was ik verwachtende en is ook hun volste recht.
Nu vraag ik mij wel af als men mij vandaag ontslaat, dan teken ik best niets he? Ik stel voor aan de baas dat die mijn ontslagbrief aangetekend naar mij thuis zend voor een correct verloop, of kan men mij dit straks gewoon afgeven, zonder dat ik een handtekening zet?

Ik las/vernam dat mocht ik toch een handtekening plaatsen ik akkoord ga met het ontslag en bijgevolg geen WW uitkering kan trekken mocht ik binnen 3 maand nog geen andere job hebben. Dit klopt waarschijnlijk he?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 aug 2013 11:41

mocht ik toch een handtekening plaatsen
voor ontvangst ; onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkenning
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Argon
Topic Starter
Berichten: 89

#3 , 16 aug 2013 11:49

Maar ik kan evengoed geen handtekening plaatsen en vragen aan mijn werkgever om die brief aangetekend op de post te doen?

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 aug 2013 17:45

Maar ik kan evengoed geen handtekening plaatsen en vragen aan mijn werkgever om die brief aangetekend op de post te doen?
het veiligste is inderdaad niks tekenen


als ze u gewoon willen ontslaan heeft dit ook geen enkele zin , tenzij ze u ergens mee akkoord willen laten gaan

3/7/1978 arbeidsovereenkomstenwet
art 37
Indien de opzegging uitgaat van de werkgever, kan de kennisgeving van de opzegging, op straffe van nietigheid enkel geschieden hetzij bij een ter post aangetekende brief die uitwerking heeft de derde werkdag na de datum van verzending, hetzij bij gerechtsdeurwaardersexploot, met dien verstande dat de werknemer die nietigheid niet kan dekken en dat ze door de rechter van ambtswege wordt vastgesteld
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”