Prestatiebonus bij ontslag

Summer85
Topic Starter
Berichten: 1

Prestatiebonus bij ontslag

#1 , 14 aug 2013 12:23

Beste,

ik heb recentelijk mijn ontslag gegeven en mijn opzeg is begonnen 1/08 en eindigd 15/09. In het bedrijf waar ik werk, krijgt men op basis van evaluaties al dan niet een prestatiebonus. Dit reflecteert op de periode van het fiscale jaar waar de prestaties zijn geleverd. In dit geval is het van 01/06/2012 tot 31/05/2013. Aangezien het bedrijf waar ik voor werk de bonus niet meer zo uitbetaald, maar sinds vorig jaar is overgestapt op uitbetaling via warranten, kan je die pas bekomen ergens in oktober/november.

Hun stelling is dat aangezien ik niet meer werkzaam ben bij de onderneming op het moment van uitbetaling, ze deze niet meer hoeven uit te betalen. is dit wettelijk, aangezien de bonus van toepassing is op reeds geleverd werk?

bij de bevestingsbrief waarin ze de bonus en opslag bevestigen (en evaluatieproces formeel afsluiten), staat er ook "If you resign or your contract ends before the granting of your performance reward, the attribution of your reward will be left to partner's (vennoot) discretion".

alvast bedankt voor de informatie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 aug 2013 18:00

van belang zijn de toekenningsvoorwaarden , het is perfect mogelijk , dat de voorwaarde in dienst zijn op dag van uitbetaling
wettelijk is hieromtrent niks geregeld u zal de toekenningsvoorwaarden moeten nakijken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”