Wanneer kan ik een nieuw contract tekenen?

ZwaGuest
Topic Starter
Berichten: 2

Wanneer kan ik een nieuw contract tekenen?

#1 , 14 aug 2013 11:21

Allen,

ik heb een op het eerste zicht eenvoudige vraag, waar ik niet direct een antwoord op vind.
Ik ben momenteel werkzaam als bediende bij, logischerwijs, mijn huidige werkgever.

Ik heb ondertussen een aanbod van een ander bedrijf gekregen, waar ik op in wil gaan.
Alle onderhandelingen zijn afgerond, en nu moet ik dus mijn ontslag indienen bij mijn huidige werkgever, en het nieuwe contract ondertekenen bij het nieuwe bedrijf.

Maar wanneer moet ik dit contract ondertekenen?
Voor ik mijn ontslag indien? Tijdens mijn opzegperiode of na mijn opzegperiode (dixit eerste werkdag nieuwe werkgever?)

Ik heb hier hoe dan ook geen ervaring mee,
alvast bedankt voor jullie antwoorden op deze ogenschijnlijk banale vraag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 14 aug 2013 11:24

Wanneer u wil. Best is wel om eerst uw ontslag in te dienen zodat u weet wanneer uw opzegtermijn afloopt, en de begindatum van het nieuwe contract te plaatsen na het einde van uw opzeg.

KimSe
Berichten: 697

#3 , 14 aug 2013 11:31

Veiligheidshalve zou ik het omgekeerd doen, of er toch tenminste voor zorgen dat je iets (aanbod van nieuwe werkgever) op papier hebt...

Als je je ontslag indient bij je huidige werkgever en je nieuwe werkgever trekt plots zijn aanbod in, sta je plots voor een wel héél erg vervelende situatie...

Reclame

ZwaGuest
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 14 aug 2013 11:34