Overschakeling van verdeler naar producent

Uchi
Topic Starter
Berichten: 38

Overschakeling van verdeler naar producent

#1 , 14 aug 2013 08:54

Beste,

Momenteel ben ik tewerkgesteld bij onderneming A, software verdeler van product X. Product X is één van mijn verantwoordelijkheden.
Werkgever A heeft mij hier wat ervaring in laten opbouwen, maar toont verder weinig blijk van interesse om aan dit product meer aandacht te besteden.

Ondertussen is product X mijn "expertise" geworden, maar zit ik hier tegen het plafond van mijn doen. Ik wil graag verder gaan met product X.
Onderneming B is de producent van product X en heeft interesse om mij eventueel aan te nemen.

Valt dit onder concurrentie beding. Ik stap over naar een "partner", niet naar een concurrent? Of maakt een arbeidsrechter dat onderscheid anders?
Ik speel liefst open kaart met mijn huidige werkgever maar hij is nogal bekend omwille van zijn wispelturigheid en blufpoker. Ik wil graag voorbereid naar hem toestappen als ik hier wens te vertrekken.

Alvast bedankt voor jullie deskundige hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 aug 2013 10:37

- wat doe je nu van job, wat zou je later doen (ga je bvb van sales naar support of ontwikkeling)?
- levert de producent zelf ook aan klanten of enkel aan verdelers?

Uchi
Topic Starter
Berichten: 38

#3 , 14 aug 2013 10:46

- wat doe je nu van job, wat zou je later doen (ga je bvb van sales naar support of ontwikkeling)?
- levert de producent zelf ook aan klanten of enkel aan verdelers?
Hoi JPV,

Alvast bedankt voor je tijd:
- Moeilijk te antwoorden. Op mijn loonfiche staat "support/business consultant" (lees: betaald worden als support, verantwoordelijkheden consultant, vandaar ook mijn vertrek). Ik wil bij de producent aan de slag als Jr. Business Consultant. Ik maak dus niet echt een switch naar compleet verschillende functies, al houdt mijn huidige werkgever mijn functie momenteel erg vaag.

- Beiden, levert per uitzondering aan klanten, levert voornamelijk aan verdelers.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 14 aug 2013 19:57

kan je de exacte tekst van je concurrentiebeding en je volledige verloning (alle onderdelen) hier plaatsen of via pm doorsturen?

Uchi
Topic Starter
Berichten: 38

#5 , 11 sep 2013 17:02

kan je de exacte tekst van je concurrentiebeding en je volledige verloning (alle onderdelen) hier plaatsen of via pm doorsturen?
Hoi JPV,
Sorry voor het late antwoord.
Concurrentie beding staat niet in mijn contract, gek genoeg.

Ik stuur je een PM met mijn situatie. Alvast bedankt voor je hulp!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 11 sep 2013 20:02

kan je de exacte tekst van je concurrentiebeding en je volledige verloning (alle onderdelen) hier plaatsen of via pm doorsturen?
Hoi JPV,
Sorry voor het late antwoord.
Concurrentie beding staat niet in mijn contract, gek genoeg.

Ik stuur je een PM met mijn situatie. Alvast bedankt voor je hulp!
Dan kan er ook geen concurrentiebeding zijn.

Uchi
Topic Starter
Berichten: 38

#7 , 12 sep 2013 09:38

kan je de exacte tekst van je concurrentiebeding en je volledige verloning (alle onderdelen) hier plaatsen of via pm doorsturen?
Hoi JPV,
Sorry voor het late antwoord.
Concurrentie beding staat niet in mijn contract, gek genoeg.

Ik stuur je een PM met mijn situatie. Alvast bedankt voor je hulp!
Dan kan er ook geen concurrentiebeding zijn.
Dank je wel, JPV.
Het arbeidsreglement heb ik helaas niet meer; Stel dat het daar instaat, kan er dan nog aanspraak op gemaakt worden, desondanks ik minder dan de voorziene bruto jaarloon ondergrens verdien?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 12 sep 2013 11:55

nee, moet vermeld worden individueel in een contract

Uchi
Topic Starter
Berichten: 38

#9 , 12 sep 2013 14:24

Bedankt, JPV. Je bent een held!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”