Uitnodiging RVA wegens reden op mijn C4

Snooki
Topic Starter
Berichten: 2

Uitnodiging RVA wegens reden op mijn C4

#1 , 13 aug 2013 13:55

Hallo,
Hopelijk kan iemand mij helpen, Ik ben de tweede week van januari 2013 ontslagen onwil van dringende redenen. Ik was op dat moment op zieken kas en Ik moest altijd de verlenging van mijn ziekte door geven aan mijn baas en dat heb ik altijd gedaan maar niet aangetekend omdat het was mij gezegd dat het was niet nodig en dat ik kon hem binnen brengen of in de brieven bus gooien en dat heb ik altijd gedaan zonder problemen tot in december, Ik had verlenging gekregen en heb onmiddellijk gebeld naar mij baas om dat door te geven en van mijn dokter uit heb ik rechtstreeks de ziektebriefje binnen gebracht maar zij waren aan het lunchen dus heb ik hem in de brieven bus gegooid gelijk andere keer daarvoor.
Daarna een week later ik heb ze op de hoogte gebracht dat ik op vakantie ging, ik heb de dagen doorgegeven aan mijn baas en ook aan de adviseren geneesheer en alles was ok.
Voor mij vertrek heb ik terug naar mijn werkgever gebeld omdat ik had nog geen werkloodsuitkering gekregen omdat mijn werkgever had de papier van de mutualiteit nog niet ingevuld dus was ik 3maanden zonder enige inkomen!!!
Ik heb ze toen gezegd dat ik niet meer zonder loon kan zitten en als dat niet spoedig wordt behandelt ging ik naar de advocaat.
Ik ben dan met vakantie gegaan maar de volgende dag mijn vriend belt mij om te zeggen dat ik een aangetekend brief heb ontvangen maar hij wist niet van wie, ik kon toen heel weinig doen dus ik ging hem ophalen als ik terug was.
Onmiddellijk na mijn terugkomst van vakantie ben ik rechtstreeks naar de post kantoor gegaan om de aangetekende briefjes (ze waren nu 2) op te halen.
Ik heb ze open gemaakt en de eerst vroeg dat ik ze geen dokters briefje en ik moet hem binnen brengen en de tweede brief was een tweede ingebrekestelling dat ze had nog steeds de dokters briefje niet gekregen, ik was in shock en heb dus direct naar hun gebeld en gevraagd wat ze bedoelde, het was mij dan gezegd dat ze hebben de brief niet ontvangen en daarna had ik gezegd dat ik ging ze nog een kopie bezorgen van de dokter maar ik kon niet begrijpen hoe dat was mogelijk.
Het was mij toen gezegd dat het was niet meer nodig en dat ik was ontslagen en ik ging de ontslag brief binnen een paar dagen ontvangen, ik was in shock omdat alles ging zo snel en onterecht!!!!
Ik heb daarna mij ontslag brief ontvangen en de reden van ontslag was Dringende reden onwil van Onwettig afwezigheid!!!
Ik ben direct naar de vakbond omdat ik was daar niet mee akkoord maar het was mij gezegd dat als ik geen bewijs van aangetekend brief kon afleggen dan kon ze weinig doen!!
Ben ook naar RVA gestapt maar ze kon niks doen en ik moest wachten tot ik van ziekenkas was en een job vinden maar het is mij niet gelukt en nu moet ik naar de RVA voor een verhoor, ik weet niet wat te verwachten.
Ik heb dit echt niet verdiend, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt!!!
De enigste bewijs is mijn telefoon factuur, het kan daar gezien worden van wanneer en hoe laat ik mijn baas heb gebeld en dat is alles wat ik heb.. :cry:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 aug 2013 17:58

heb je bewijs dat je die dagen vakantie doorgegeven hebt aan je werkgever/adviserend geneesheer?

Hoe lang was de vakantie?

Snooki
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 25 aug 2013 17:39

Ja ik heb de bewijs wel van de adviserend geneesheer dat ik mocht op vakantie gaan.
Mijn vakantie was van 3weken maar ben daar ziek geweest en dus ben 1week meer gebleven dan gepland maar ik had de adviserend geneesheer gebeld van daar uit om ze op hoogte te brengen en na mijn terugkomst had ik de dokters briefje meegebracht en naar de adviserend geneesheer gegeven en alles was in orde.
Ik heb ook een kopie van de dokters briefje bij.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 25 aug 2013 20:43

Je leest en herschrijft best je eerste post nog even opnieuw, waarschijnlijk vertel je daar dingen door elkaar.

Heb je de verlening van ziekte, vanop vakantie, doorgegeven aan je werkgever? Zat je in het buitenland?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”