weigering van werk om nationaliteit?

Juristt
Topic Starter
Berichten: 4

weigering van werk om nationaliteit?

#1 , 10 aug 2013 12:13

hallo,

ik ben een student van 19 aan de Uhasselt en woon in tongeren.
ik hoorde een tijdje geleden over de Hollisterwinkel in Maastricht en besloot om te solliciteren.
ze zeiden jammer genoeg niet in aanmerking kwam omdat ze 3 richtlijnen hanteerden:
1) nederlandse bankrekening
2)BSN- nummer
3) nederlands adres

nu ben ik nederlander van nationaliteit dus ik heb een BSN-nummer, maar ik woon in belgie al heel m'n leven, weliswaar net over de grens. ( dus kan ook dat die bsn verlopen is ofzo).
maar ze zeiden dus dat ik er niet kon werken omdat ik niet woonende ben in nederland, toen ik aanbood om het adres van mijn oom in nederland te gebruiken zei ze dat dat dan niet matchte met m'n BSN.

weet iemand waarom ze dit doen? Of dit uberhaupt mag, want dat is toch een soort van discriminatie?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 aug 2013 12:38

Is idd discriminatie op Europees niveau. Of je nu Nederlander bent of niet maakt zelfs niks uit.

Juristt
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 11 aug 2013 15:27

wat moet ik nu dan ondernemen?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 11 aug 2013 16:49

heb je bewijs hiervan?

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 13 aug 2013 08:20