Verlenging opzegperiode en sollicitatieverlof

fdnls
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: Rotselaar

Verlenging opzegperiode en sollicitatieverlof

#1 , 02 aug 2013 10:35

Ik ben ontslagen door mijn werkgever en ben mijn opzegperiode van 12 maanden aan het presteren.
Deze opzegperiode ging in op 1/11/12 en ik heb dan ook de eerste 6 maanden een halve dag sollicitatieverlof opgenomen en vanaf 1 mei een volledige dag per week.
Nu stel ik me plots de vraag of ik wel vanaf 1 mei het recht had op die volledige dag SV omdat ik in de eerste 6 maanden van de opzegperiode 12 dagen verlof heb genomen.
Mocht het dan pas vanaf 13 mei?
Wat kunnen de evt. gevolgen zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 02 aug 2013 10:52

Je hebt recht op 1 dag SV per week, vanaf 13 mei. Als je werkgever dit vroeger toestaat, krijg je in feite extra SV. Zolang de werkgever er niets over zegt, is er volgens mij ook niets aan de hand.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 aug 2013 16:28

er is een akkoord voor die dagen en niks verbied meer overeen te komen dan het minimum dat wettelijk is vastgelegd

vertel eens van wanneer tot wanneer heb je verlof genomen 12 dagen is nogal een raar getal
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”