Ontslag opzeggingsperiode?

jorndb
Topic Starter
Berichten: 2

Ontslag opzeggingsperiode?

#1 , 23 jul 2013 14:20

Beste,
Een vriend van mij heeft op 25 mei zijn ontslag aangeboden. Hij zou een opzeggingstermijn van 3 maanden naleven. Hij is sinds 2010 aan het werken bij dit bedrijf en verdiende op 25 mei 2013 ongeveer 2550€ bruto/maand.

Vandaag kreeg hij te horen dat hij op het einde van de maand (juli) het bedrijf moet verlaten, en dus dat hij geen inkomen heeft voor de maand augustus.
Ik vind het eigenaardig dat deze beslissing eenzijdig kan genomen worden door het bedrijf zelf.

Is dit correct dat het bedrijf dit mag doen, zonder enige vorm van vergoeding?

PS: Hij had in zijn brief wel vermeld dat hij eventueel op 5 juli wou vertrekken maar dit kon niet....

Met vriendelijke groeten,
Jorn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 jul 2013 20:07

gezien zijn loon is een opzeggingstermijn van 3 maand wel relatief lang, zelfs onder de nog huidige regeling.

Gezien zijn loon was de opzegtermijn te onderhandelen. Wat staat er in zijn ontslagbrief qua voorstel, hoe komt hij aan die opzeggingstermijn van 3 maand? was dat al na onderhandeling met werkgever?

jorndb
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 23 jul 2013 23:19

Dit is de werking van het bedrijf, je wordt geacht de 3 maanden te doen....

Ik ga je de brief via een pm doorsturen...

Mvg,
Jorn

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”