functieverandering tijdens vooropzeg brugpensioen

ard
Topic Starter
Berichten: 1

functieverandering tijdens vooropzeg brugpensioen

#1 , 23 jul 2013 11:33

Ik bevind mij sinds een drietal maanden in vooropzeg voor brugpensioen. Kan de wergever mij om welke reden ook voorstellen een anderfunctie laten uitoefenen dan deze die ik uitoefende op het ogenblik van het ingaan van mijn vooropzeg?
Kan een ventueel ingaan op het voorstel niet beschouwd worden als een werkhervatting gezien het feit dat mijn contract in feite beëindigd is op het ogenblik van het ingaan van de vooropzeg?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 jul 2013 11:48

Ik dacht dat uw contract pas eindigt op het einde van de opzegperiode en niet op het begin. dat zou dan betekenen dat je gedurende de hele opzegperiode zonder contract aan de slag bent.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 jul 2013 12:39

contract eindigt natuurlijk pas op het einde van de opzeg, niet bij het begin ervan.

Op zo'n voorstel mag je ingaan en kan soms zelfs gerechtvaardigd zijn als eis. Alles hangt af van de concrete details.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jul 2013 12:57

Ik dacht dat uw contract pas eindigt op het einde van de opzegperiode en niet op het begin. dat zou dan betekenen dat je gedurende de hele opzegperiode zonder contract aan de slag bent.
en waarom zou het contract eindigen bij de start van het brugpensioen en niet worden geschorst?
er zijn mij gevallen bekend dat werknemers hun brugpensioen stoppen en terug aan de slag gaan met behoud van hun ancienniteit

wat ik zeker niet zou doen is zelf (bewijsbaar) protesteren tegen de functie wijziging , laat dat maar aan je vakbond over
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”