ontslag tijdens bevallingsverlof

anoniem2013
Topic Starter
Berichten: 1

ontslag tijdens bevallingsverlof

#1 , 10 jul 2013 15:12

Hallo,

Ik werd zopas tijdens mijn bevallingsverlof uitgenodigd door mijn werkgever voor een gesprek rond mijn functie. Tijdens dit gesprek kreeg ik doodleuk te horen dat ik na mijn bevallingsverlof niet moet terug komen werken daar ik ontslagen wordt. Reden zogezegd 'reorganisatie' (ik ben echter de enige binnen het bedrijf die ontslagen wordt). Nog geen 3 weken vóór dit gesprek had ik via mail aan mijn werkgever een verlenging gevraagd van mijn ouderschapsverlof met één maand (ik had reeds één maand ouderschapsverlof - aansluitend op mijn bevallingsverlof - aangevraagd én goedgekeurd gekregen toen ik nog aan het werk was). Ook deze vraag voor verlenging met één maand kreeg ik meteen goedgekeurd per kerende mail van mijn werkgever. Helaas met als resultaat dat ik dus 3 weken later mijn ontslag krijg.

Mijn werkgever is ook niet van plan om mij een forfaitaire schadevergoeding uit te betalen omdat deze mij tijdens de beschermde periode ontslaat.

Heeft er iemand ook een ontslag tijdens haar bevallings- en/of ouderschapsverlof meegemaakt en heeft er iemand toen gerechtelijke stappen ondernomen?

Of kan iemand mij advies geven rond waar ik best terecht kan voor juridische bijstand (bv. goede advocaat arbeidsrecht - regio Mechelen)?

Alvast bedankt,
Groetjes,
anoniem

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 jul 2013 15:17

vraag hem de noodzaak tot reorganisatie én de reden waarom net jij ontslagen moet worden te bewijzen. Meldt hem dat je bij gebrek aan een bevredigend antwoord je de forfaitaire schadevergoeding zal vorderen voor de rechtbank.

pas daarna contact opnemen met een advocaat indien reactie uitblijft of reactie betwijfelbaar is.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”