arbeidsongeschiktheid uitkering & ontslagvergoeding

Nielie
Topic Starter
Berichten: 1

arbeidsongeschiktheid uitkering & ontslagvergoeding

#1 , 09 jul 2013 11:00

Hallo,

Mijn ontslagvergoeding is officieel 5 maand, maar na onderhandelingen heb ik een ontslagvergoeding gekregen van 7 maand.
Mijn arbeidsongeschiktheidsuitkering is voor de periode van 7 maand ingehouden. Zou dat nie over de wettelijke 5 maanden behoren te zijn?

Mvg,
Nielie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 09 jul 2013 11:42

Neen, op je C4 staat vermeld voor welke periode je ontslagvergoeding gekregen hebt. Deze periode is NIET cumuleerbaar met ziekteuitkering/arbeidsongeschiktheid.

Zou nogal leuk zijn... zowel ontslagvergoeding EN zietkeuitkering krijgen voor een bepaalde periode... Van 2 walletjes eten noemen ze dat...

P.

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 09 jul 2013 13:11

Bij het ontslag van bv een vakbondsafgevaardigde of bij ontslag bij tijdskrediet moet er boven de gewone contractbreuk nog een extra "schadevergoeding" betaald worden van x-aantal maanden of jaren en die kan wel met werkloosheidsuikteringen of ziekteuitkeringen gecumuleerd worden.
Een van de kenmerken van die "schadeveroeding" is dat zij NIET onderworpen is aan rsz-bijdragen.

Het is natuurlijk wel echt op het randje van het legale om die 2 maand extra als schadevergoeding te laten uitbetalen. Is overingens ook nog goedkoper voor de werkgever. En daar is het in dit geval wel te laat voor. alles is al aan rsz doorgegeven vandaar die eventuele terugvordering

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”