jobstudent: wat als je niet kan werken op de opgegeven dag?

secret
Topic Starter
Berichten: 65

jobstudent: wat als je niet kan werken op de opgegeven dag?

#1 , 05 jul 2013 14:54

Hallo,

mijn dochter doet vakantiewerk sinds 1juli dit jaar in de delhaize. Bij de informatiedag van 29juni heeft ze duidelijk vermeld dat ze ook weekendwerk doet om de twee weken. Dat was geen probleem zei de baas. Nu heeft ze haar uren gekregen en houden ze dus geen rekening met haar weekendwerk.
Hoe kan ze dit oplossen door toch in orde te zijn met alles?
Want die dag zaterdag kan ze niet gaan werken dan in de delhaize door haar weekendwerk.
Het gaat hier om maar 1 dag in een ganse maand.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 jul 2013 19:40

wat staat in haar arbeidsovereenkomst van delhaize qua uren?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jul 2013 09:56

Misschien heeft de baas dit weekendwerk gewoon over het hoofd gezien bij de planning? Heeft uw dochter al gewoon met de baas gepraat om hem eraan te herinneren dat ze weekendwerk doet en hem gevraagd of de planning kan aangepast worden?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

secret
Topic Starter
Berichten: 65

#4 , 08 jul 2013 23:41

@ JPV geen vaste uren, of vrije dag. alleen de melding dat de uren 14dagen op voorhand worden gegeven.

@Tom heeft ze al gedaan. Hij wilt er niet van horen en had gezegd als ze niet komt opdagen ze hun conclusie wel trekken voor volgend jaar. Maar volgend jaar is het probleem niet, ik wil gewoon weten hoe we dit kunnen/moeten oplossen zodat we met alles ook in ons recht zijn en inorde blijven .

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jul 2013 08:58

Mmm, niet netjes van de baas om geen rekening te houden met mondelinge afspraken. Uw dochter had beter in het arbeidscontract laten opnemen dat ze geen shiften in het weekend moest doen, maar ja, da's een beetje vijgen na pasen, natuurlijk.

Mogelijke oplossingen:
1. Bij haar andere werk vragen of ze andere dagen kan doen.
2. Haar studentenjob bij Delhaize opzeggen (als het een contract van een maand of minder is, is de opzeg maar één dag), via AS.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”