Correct ontslag gekregen?

Kenny_BE
Topic Starter
Berichten: 3

Correct ontslag gekregen?

#1 , 04 jul 2013 14:12

Beste

Ik werk als bediende 2 jaar bij een bedrijf, contract onbepaalde duur.
Op 28 juni ben ik ontslagen, hiervoor heb ik een brief moeten ondertekenen die vermelde dat de opzeg begon op 1 juli en duurt tot 30 september.
Op 1 juli heb ik dan nog een aangetekende opzeggingsbrief ontvangen die door de werkgever niet ondertekend was en geen begindatum, einddatum of duur bevatte.

Onderling werd mondeling overeengekomen dat ik nog 1 maand mijn werk zou afwerken en dat ik dan niet meer moet terugkomen en zo zou worden uitbetaald.

Op 4 juli kwam mijn werkgever mij zeggen dat het ontslag niet geldig was door bovenstaande brieven en nu, willen ze mij alsnog een nieuwe opzeggingsbrief aangetekend sturen,
die er dan voor zou zorgen dat mijn opzeg pas begint vanaf 1 augustus tot 31 oktober.

Nu vroeg ik mij af of deze hele situatie wel correct verloopt?

Alvast bedankt voor de hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jul 2013 14:42

als de kennidgeving nietig is blijft het ontslag zelf overeind , ga naar uw vakbond en laat de verbreking van de arbeidsovereenkomst vaststellen en eis een verbrekingsvergoeding
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Kenny_BE
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 04 jul 2013 14:50

Kan ik dan een verbrekingsvergoeding eisen voor de maanden augustus en september, terwijl ik nu in juli nog blijf om alles af te sluiten?