Correct ontslag gekregen?

Kenny_BE
Topic Starter
Berichten: 3

Correct ontslag gekregen?

#1 , 04 jul 2013 14:12

Beste

Ik werk als bediende 2 jaar bij een bedrijf, contract onbepaalde duur.
Op 28 juni ben ik ontslagen, hiervoor heb ik een brief moeten ondertekenen die vermelde dat de opzeg begon op 1 juli en duurt tot 30 september.
Op 1 juli heb ik dan nog een aangetekende opzeggingsbrief ontvangen die door de werkgever niet ondertekend was en geen begindatum, einddatum of duur bevatte.

Onderling werd mondeling overeengekomen dat ik nog 1 maand mijn werk zou afwerken en dat ik dan niet meer moet terugkomen en zo zou worden uitbetaald.

Op 4 juli kwam mijn werkgever mij zeggen dat het ontslag niet geldig was door bovenstaande brieven en nu, willen ze mij alsnog een nieuwe opzeggingsbrief aangetekend sturen,
die er dan voor zou zorgen dat mijn opzeg pas begint vanaf 1 augustus tot 31 oktober.

Nu vroeg ik mij af of deze hele situatie wel correct verloopt?

Alvast bedankt voor de hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jul 2013 14:42

als de kennidgeving nietig is blijft het ontslag zelf overeind , ga naar uw vakbond en laat de verbreking van de arbeidsovereenkomst vaststellen en eis een verbrekingsvergoeding
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Kenny_BE
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 04 jul 2013 14:50

Kan ik dan een verbrekingsvergoeding eisen voor de maanden augustus en september, terwijl ik nu in juli nog blijf om alles af te sluiten?

Heeft de nieuwe opzeggingsbrief die ze mij nu gaan opsturen dan geen betekenis meer als ik de verbreking bij de vakbond laat vaststellen?

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 04 jul 2013 15:31

Op 28 juni ben ik ontslagen, hiervoor heb ik een brief moeten ondertekenen die vermelde dat de opzeg begon op 1 juli en duurt tot 30 september.
Ik neem aan dat u een (ondertekende) kopie van die brief hebt?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Kenny_BE
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 04 jul 2013 15:33

Op 28 juni ben ik ontslagen, hiervoor heb ik een brief moeten ondertekenen die vermelde dat de opzeg begon op 1 juli en duurt tot 30 september.
Ik neem aan dat u een (ondertekende) kopie van die brief hebt?
Dat heb ik inderdaad

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 jul 2013 18:42

Kan ik dan een verbrekingsvergoeding eisen voor de maanden augustus en september, terwijl ik nu in juli nog blijf om alles af te sluiten?

Heeft de nieuwe opzeggingsbrief die ze mij nu gaan opsturen dan geen betekenis meer als ik de verbreking bij de vakbond laat vaststellen?
ga morgen naar uw vakbond , indien uw werkgever je nog een document laat ondertekenen teken je niks of hoogstens voor ontvangst , onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkenning

arbeidsovereenkomstenwet
art 37 (Op straffe van nietigheid dient de kennisgeving van de opzegging het begin en de duur van de opzeggingstermijn te vermelden.

Indien de opzegging uitgaat van de werkgever, kan de kennisgeving van de opzegging, op straffe van nietigheid enkel geschieden hetzij bij een ter post aangetekende brief die uitwerking heeft de derde werkdag na de datum van verzending, hetzij bij gerechtsdeurwaardersexploot, met dien verstande dat de werknemer die nietigheid niet kan dekken en dat ze door de rechter van ambtswege wordt vastgesteld
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”