Aanrekening franchise bedrijfswagen

BartDV2
Topic Starter
Berichten: 1

Aanrekening franchise bedrijfswagen

#1 , 02 jul 2013 19:12

Beste,

Vorige maand werd de arbeidsovereenkomst bij mijn vorige werkgever stopgezet. Bij het inleveren van mijn bedrijfswagen werd een kleine ondiepe kras op de wagen vastgesteld. De herstellingskost volgens een erkende carrossier zou hiervoor 50 a 100 euro bedragen. Onlangs kreeg ik echter een factuur van mijn vorige werkgever die het volledige franchisebedrag, ongeveer 800 euro, bedroeg. Deze zou hen aangerekend zijn door de leasingmaatschappij. Vermits ik niet weet wanneer de opgelopen schade toegebracht is ga ik er van uit dat dit buiten de werktijd gebeurde en dat ik de franchise dus ook zou moeten betalen.
Kan mijn vorige werkgever ten gevolge van een te hoge kost van de leasingmaatschappij het volledige franchisebedrag doorrekenen indien de reële herstellingskost veel lager ligt?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 jul 2013 21:21

is de vaststelling op papier gebeurd? Heb je een factuur van de herstellingskost (en niet enkel van de franchise) gekregen?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”