nieuwe vraag oud nieuws dus sorry

ganapathi tantre
Topic Starter
Berichten: 453

nieuwe vraag oud nieuws dus sorry

#1 , 28 jun 2013 20:43

Als eerste zeg ik wel : Ik heb gezocht maar niet gevonden.
Desondanks ik de diverse zoektermen gebruikte kreeg ik geen info en de vraag die ik graag beantwoord zie is waarschijnlijk al duizend keer beantwoord dus ik snap ook niet waarom ik het niet terugvind op het forum.

concreet: een werknemer bij ons geeft telefonisch zijn opzeg op 25 juni s'avonds erg laat zo rond 21u30. Hij vermeld daarbij dat hij de ontslagbrief aangetekend de dag zelf ook heeft verstuurd (vermoedelijk dus net voor 17u). Tot vandaag hebben wij nog niks ontvangen. Wij hebben vandaag wel een e-mail gestuurd waarin wij kennis namen op 29 juni van zijn éénzijdige opzeg maar ook verklaard dat we nog steeds niets hebben ontvangen.
Is zijn ontslagname dan geldig of is dit pas geldig van op het moment dat wij zijn brief krijgen.

PS een duiveltje zegt mij dat hij het naar het verkeerde adres zou kunnen hebben gestuurd. Is dat dan pech voor hem ?

bedankt forumleden om te antwoorden op deze waarschijnlijk overbodige vraag maar onze raadgever is nu al op vakantie (waarschijnlijk omdat wij zijn facturen hebben betaald :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 jun 2013 14:19

Als eerste zeg ik wel : Ik heb gezocht maar niet gevonden.
Desondanks ik de diverse zoektermen gebruikte kreeg ik geen info en de vraag die ik graag beantwoord zie is waarschijnlijk al duizend keer beantwoord dus ik snap ook niet waarom ik het niet terugvind op het forum.

concreet: een werknemer bij ons geeft telefonisch zijn opzeg op 25 juni s'avonds erg laat zo rond 21u30. Hij vermeld daarbij dat hij de ontslagbrief aangetekend de dag zelf ook heeft verstuurd (vermoedelijk dus net voor 17u). Tot vandaag hebben wij nog niks ontvangen. Wij hebben vandaag wel een e-mail gestuurd waarin wij kennis namen op 29 juni van zijn éénzijdige opzeg maar ook verklaard dat we nog steeds niets hebben ontvangen.
Is zijn ontslagname dan geldig of is dit pas geldig van op het moment dat wij zijn brief krijgen.

PS een duiveltje zegt mij dat hij het naar het verkeerde adres zou kunnen hebben gestuurd. Is dat dan pech voor hem ?

bedankt forumleden om te antwoorden op deze waarschijnlijk overbodige vraag maar onze raadgever is nu al op vakantie (waarschijnlijk omdat wij zijn facturen hebben betaald :)
29 juni is tochmaar vandaag? wacht eerst tot maaandag en bekijk de poststempel...

ganapathi tantre
Topic Starter
Berichten: 453

#3 , 29 jun 2013 18:02

Wij (ik) hebben zijn ontslag vernomen via de telefoon op 25 juni. Daarna is hij niet meer komen opdagen. Voor ons geen probleem. Maar omdat wij dan maar zijn AS niet kregen en er nog een aantal zaken zoals teruggave materieel uitbleven zijn er e-mails uitgewisseld. Wij hebben dus op 29 juni zijn ontslag van 25 genoteerd maar wel vermeld dat we dat nog steeds niet officieel via AS hadden ontvangen.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 jul 2013 09:39

het telefonisch ontslag is geldig probleem is dat je het niet kan bewijzen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”