IBO Contract - Zwangerschap - Ontslag bij ziekte.

Laurenza
Topic Starter
Berichten: 1

IBO Contract - Zwangerschap - Ontslag bij ziekte.

#1 , 27 jun 2013 19:08

Beste,

Hier mijn verhaal in een notendop:

Na bijn 6 maanden succes een IBO periode te hebben doorlopen en zeker zijn van mijn vast contract is er dit gaande:

- Ik gaf reeds de tweede maand IBO aan dat ik zwanger ben (met bewijsstukken van dokter en aanwezigheid van de VDAB consulent, dus kan men niet betwisten).

Er is nooit een probleem geweest voor de werkgever, toch mij nooit verteld / laten merken.
Hetgeen niemand had kunnen denken (1 week voor mijn vast contract) heb ik complicaties en kan ik niet meer werken, hoe lang? voorlopig nog anderhalve maand, geen zekerheid dat ik tot het einde moet rusten (maar de kans is er natuurlijk wel).

IBO loopt gewoon verder tijdens de ziekte, de week die ik nog moet doen qua opleiding moet gewoon nog worden ingehaald.

De eerste ziekte week werd ik al door de vdab gevraagd om het contract samen stop te zetten, ik zou dus gewoon rechtmatig weer kunnen stempelen en werk zoeken (tja tijdens zwangerschap niet zo evident lijkt me). De shock was er uiteraard en heb hier omtrent mijn werkgever gecontacteerd, die wist ineens van niets, ik moest me geen zorgen maken (hiervan heb ik een bewijs mail).

we zijn nu 3 weken verder, elke week contacteer ik telefonisch de vdab consulent (in mijn ogen en officieel ook de bemiddelaar) om de gang van zaken te vertellen, blijkbaar doet zijn haar job maar half of liegt de werkgever.

Vandaag gebeurde er het volgende (rekening te houden dat ik alleen thuis ben en platte rust heb voorgeschreven gekregen), s'morgens 1 telefoon gemist, s'middags stond er een personeelslid van het bureau aan mijn voordeur, u kan geloven dat ik niet zo snel meer ben sinds mijn platte rust en dat aankleden naar beneden gaan zijn tijd neemt (dan te weten dat ik dit eigenlijk niet moest doen), het duurde te lang voor de desbetreffende persoon en is dan maar op eigen houtje mijn achtertuin gaan verkennen, mijn tuinhuis (ja ik zag alles via het boven raam gebeuren) op mijn ramen gaan kloppen (alsof ik een gangster ben die uit het huis gerookt moest worden), daarna is hij de buurvrouw gaan halen, zijn hele verhaal aan de buurvrouw verteld (dat recht heeft hij niet!) om enkel en alleen de wagen te halen voor een persoon die nieuw gaat beginnen in de firma.
Ik vind dit serieus schending van mijn privacy, en wou vragen of ik hier iets aan kan doen, de firma wagen mogen ze uiteraard halen, geen probleem, maar dit recht hadden zer niet, de vdab wil niet reageren hierop (typisch). De vakbond zegt niet in te gaan op de vraag het contract te beeidigen, ze vertrouwen het niet, het is dan een rva kwestie. Ik wens op deze basis uiteraard niet verder te gaan, en heb dan ook voorgesteld om mijn ontslag te krijgen, ik kreeg geen respons op mijn (telefonische) vraag.

Wat zou ik kunnen doen? Want eigenlijk gaat dit wel ver.

Vriendelijke groetjes Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 jun 2013 19:31

wat heeft het personeelslid van die werkgever gezegd?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”