ontslagen als jobstudent na controle arts

kimberly94
Topic Starter
Berichten: 1

ontslagen als jobstudent na controle arts

#1 , 26 jun 2013 15:22

Beste,

Graag had ik meer info over de rechten die ik heb als jobstudent/werkstudent.
ik verdien wat bij in een plaatselijke suppermarkt, tijdens de vakantie maar ook in het weekend.
afgelopen week heb ik mij 1 dag moeten ziek melden, hiervoor heb ik een bewijs van de huisarts

Ik moest diezelfde dag mij ook nog aanmelden bij de controle arts wat ik dus ook deed samen met mijn vader.
van de controle arts mocht enkel ik binnen komen en moest mijn vader buiten wachten (hierop heb ik gereageerd dat ik mij beter zou voelen moest
mijn vader bij het onderzoek blijven) maar dit weigerde hij. (kan/mag een controle arts dit weigeren wanneer ik aangeef dat ik wil dat hij blijft?)

Ik kreeg als antwoord dat als hij in de ruimte bleef ik een papier zou krijgen waarop staat onderzoek onmogelijk.
Ik wou graag een verklaring geven wat de reden was waarom ik mijn vader graag in dezelfde ruimte wou maar deze kans kreeg ik niet.
Ik werd aan de deur gezet omdat ik niet meewerkte en het onderzoek dus onmogelijk maakte :s
Dit was toch absoluut niet mijn bedoeling.

Ik ben naar de baas van de supermarkt gestapt om alsnog uitleg te kunnen geven maar ik krijg voor de zomermaand geen nieuw contract
omdat er volgens hem geen betwisting mogelijk is over een rapport van een controlearts.
Ik wil graag weten wat er gemeld staat in dat rapport maar volgens de baas is dit geheim en heb ik geen recht om inzicht hiertoe te krijgen.

Ik werk nu al 4 Jaar in deze supermarkt en dit is de eerste maal dat ik ziek val. Als student vind ik nog wel een andere job tot mijn studies beeindigd zijn maar het gaat mij nu vooral over het machteloosgevoel wat ik heb en het feit ik niets kan doen?

Alvast bedankt!

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 jun 2013 06:39

ben je >18?

kim85
Berichten: 22

#3 , 27 jun 2013 13:40

de controlearts mag enkel een advies uitspreken, maar het is het attest van JOUW huisarts dat telt!!

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 jun 2013 19:13

klopt niet. Maar eerst die vraag ivm al dan niet ouder dan 18 jaar, die is van belang.

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#5 , 03 jul 2013 17:05

Naar nickname, Kimberly94, doet me vermoeden dat ze geboren is in 1994 en dus op dit moment al zeker 18 jaar is en misschien zelfs al 19 of dit nog moet worden.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 04 jul 2013 09:07

had ik ook gezien, maar ik wil liever zekerheid :). Nu, als dat zo is, dan is ze meerderjarig en zie ik niet in wat haar vader daarbij zou moeten doen.

4ringsdude
Berichten: 274

#7 , 04 jul 2013 19:10

Als jonge dame bij een onbekende dokter moeten binnen stappen...
Ik kan zekerst begrijpen dat ze dat liever had.

Wat het feit betreft over geheimhouding kan ik enkel zeggen dat het bullshit is. En zoals hierboven al gezegd is, telt wat jouw dokter schrijft. De controle art is enkel adviserend.
Jij hebt het recht te weten wat die in het dossier heeft geschreven.

Ik zou met deze zaak naar de vakbond gaan.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”