ontslag tijdens loopbaanonderbreking

an0525
Topic Starter
Berichten: 3

ontslag tijdens loopbaanonderbreking

#1 , 26 jun 2013 09:27

Ik werk voltijds, als arbeider en ik heb momenteel voltijds loopbaanonderbreking vanaf 01/05/2013. Ik zou in september willen starten met de opleiding opvoeder jeugd- en gehandicaptenzorg via de vdab. Volgens hun is dat een knelpuntberoep, volgens de rva niet. Ik kan pas onder mijn loopbaanonderbreking uit vanaf 1 augustus, dus heb ik maar een maand tijd om te werken om een uitkering te krijgen, wat volgens mij onmogelijk is want je moet 4 weken onafgebroken werken om recht te hebben op een uitkering en de opleiding start op 1 september. Nu is mijn vraag of ik kan vragen aan mijn werkgever om mij te ontslaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kim85
Berichten: 22

#2 , 26 jun 2013 11:46

Je kan dat vragen, maar let op indien het ontslag gebeurt in wederzijdse overeenstemming krijg je geen uitkering!

Ze zouden je moeten ontslaan voor bv herstructurering ofzo.

an0525
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 26 jun 2013 12:04

Kost het voor hun dan niet meer geld als ze mij toch moesten ontslaan wegens herstructurering aangezien ik in loopbaanonderbreking ben?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 jun 2013 06:41

je kan in overleg met je werkgever ALTIJD je loopbaanonderbreking stopzetten (en daarna dus je contract). Reken er echter niet op dat je gemakkelijk 4 weken zal kunnen werken in de zomer wegens:
- jobstudenten
- vakantie
- crisis

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”