Onvoldoende lestijden maar toch halftijdse functie vrij????

Sterretje00
Topic Starter
Berichten: 14

Onvoldoende lestijden maar toch halftijdse functie vrij????

#1 , 25 jun 2013 19:58

Ik heb een volledig schooljaar voltijds gewerkt in een school, het hele jaar in dezelfde functie.
De directie is sinds april ongeveer aan het zeggen dat ik volgend schooljaar opnieuw voltijds voor een jaar kan blijven, ze heeft zelfs gevraagd naar welke functie mijn interesse uitgaat (aangezien er 2 verschillende functies beschikbaar zouden zijn)
Vorige week krijg ik mijn jaarevaluatie en die is zeer goed, ze beveelt me aan bij andere scholen maar kan me echter niet in dienst nemen volgend schooljaar wegens onvoldoende lestijden, alle functies zijn reeds door collega's bezet (die er langer werken, dus logisch ook).
Een behoorlijk grote teleurstelling, zeker omdat de belofte reeds enkele keren herhaald werd en nu opeens alles omdraait in niks.
Vandaag heeft de directie echter een andere persoon een halftijdse functie aangeboden binnen de school, iemand die er nog nooit gewerkt heeft; Er was dus nog wel een halftijdse functie beschikbaar, dit werd echter nooit besproken.
Kan dit zomaar? Als officiële reden voor ontslag aangeven dat er geen vrije lestijden zijn om dan enkele dagen later iemand anders halftijds aan te nemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 jun 2013 22:57

ben je al TADD?

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#3 , 26 jun 2013 23:28

Zoals JPV suggereert, als je geen TADD bent en gewoon tijdelijke, dan heb je geen poot om op te staan. De directie kan kiezen om tijdelijken te vervangen.

En zelfs al ben je TADD, je moet beloftes doorheen het jaar niet al te ernstig nemen omdat een school idd pas op het einde van een schooljaar te weten komt hoeveel lestijden ze het jaar erna kunnen inrichten.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”