vertrek vakantiegeld

moekske
Topic Starter
Berichten: 25

vertrek vakantiegeld

#1 , 24 jun 2013 13:52

Even een vraagje.

Ik heb zelf mijn ontslag gegeven bij mijn huidige werkgever waar mijn contract zal eindigen op 15 juli 2013 omdat ik ander werk heb gevonden. Ik werk als bediende dus de huidige werkgever moet mijn vakantiegeld voor dit jaar (de vakantiedagen die ik heb opgebouwd) + de opgebouwde dagen voor 2014 uitbetalen. Mijn vraag is nu of iemand weet wanneer deze uitbetaald moeten worden?
Volgende vraag is: heb ik recht op een eindejaarstoeslag of niet?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 jun 2013 07:58

moet uitbetaald worden bij uitdiensttreding. Of je een eindejaarspremie moet krijgen, hangt af van het paritair comité en (meestal) je ancienniteit.

moekske
Topic Starter
Berichten: 25

#3 , 10 jul 2013 11:29

Beankt voor het antwoord JPV!

Heb ondertussen personeelszaken bij de werkgever een mail gestuurd met de vraag wanneer zij het vertrek vakantiegeld+vakantiegeld 2014 zullen uitbetalen en hun antwoord was dat ze nog geen berekening hebben en dat pas zullen berekenen na 15 juli (einde dienstverband).
Maar als ik je antwoord goed begrijp is het dus zo dat ze dit eigenlijk allemaal in orde moeten maken de dag van vertrek en dat ik die afrekeningen eigenlijk 15 juli in mijn bezit moet hebben?

Groetjes!

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 10 jul 2013 15:19

in theorie die dag ja, maar een beetje flexibiliteit van 2 weken (zeker gezien de vakantie) lijkt me altijd redelijk.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”