vraag over opzegtermijn.

daina
Topic Starter
Berichten: 2

vraag over opzegtermijn.

#1 , 20 jun 2013 12:06

Hallo,

ik ben tewerk gesteld in lidl als bediende, nog steeds in proefperiode en deeltijds.
nu heb ik op 13/06/13 mijn ontslagsbrief aangetekend naar hun hoofdbureau gestuurd.
in mijn contract staat dat ik 7 dagen opzeggingtermijn heb.
enkel het probleem is dat ik al in ziekte was toen ik de brief verstuurd heb en nog steeds ziek ben.
Omdat mensen mij komen te vertellen dat de opzeggingtermijn dan opgeschoven word wou ik daar graag het fijne van weten.
ik wil absoluut niet terug als u begrijpt wat ik bedoel.
ik kan geen advocaat betalen dus heb ik al wat research gedaan op het internet maar daar vind ik dat het niet verschoven word en ook dat het wel verschoven word.
Toen vond ik dit forum ..
kan iemand me met volle zekerheid vertellen hoe het zit alsjeblieft want de twijfels maken me gek. :(

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 22 jun 2013 08:09

“Art.31.§ 1. De onmogelijkheid voor de werknemer om zijn werk te verrichten ten gevolge van ziekte of ongeval, schorst de uitvoering van de overeenkomst...Art.38. § 1. De werknemer kan de overeenkomst opzeggen tijdens de schorsing van de uitvoering daarvan, als bedoeld in de artikelen...en 31.Bij opzegging door de werknemer gegeven vóór of tijdens de schorsing, loopt de opzeggingstermijn tijdens die schorsing.”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

daina
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 22 jun 2013 14:17

Hartelijk bedankt !

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”