wel of geen ontslagvergoeding na opzegtermijn?

professionalgamer
Topic Starter
Berichten: 117

wel of geen ontslagvergoeding na opzegtermijn?

#1 , 19 jun 2013 10:45

Besten,

Ik heb een contract van onbepaalde duur. Ik werk nu een jaar voor een bedrijf. Als ik ontslag zou krijgen moet ik drie maanden opzegtermijn doen.
Als ik die drie maanden volledig meot werken van mijn werkgever, krijg ik dan nog een vergoeding na die drie maanden opzeg? Of moet ik dan direct gaan stempelen indien ik geen ander werk vind?

Ik hoor tegenstrijdige berichten, sommige zeggen dat ik daarna nog drie maanden extra uitbetaald krijg, maar kan dit nergens terugvinden.

Dank u!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 jun 2013 11:19

bediende/arbeider?

professionalgamer
Topic Starter
Berichten: 117

#3 , 19 jun 2013 11:36

Ik ben bediende.
Mijn collega was vroeger arbeider en zei dat je dan een vergoeding krijgt na uw opzeg.

Reclame

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#4 , 19 jun 2013 13:18

Tijdens uw opzeg krijgt u een opzegvergoeding. Het is aan de werkgever om al dan niet u te laten werken tijdens uw opzeg.
U hebt ook recht op vakantiegeld en eventueel ook op een deel van uw eindejaarspremie/13de maand.

Daarnaast zijn er volgens mij geen andere vergoedingen, tenminste niet als je er maar 1 jaar gewerkt hebt.

professionalgamer
Topic Starter
Berichten: 117

#5 , 19 jun 2013 17:24

Als ik het goed begrijp is er voor mij, met uitzonderling van werkloosheidsuitkering, FINANCIEEL geen verschil tussen zelf een opzeg geven en een opzeg krijgen?

Ik dacht eerst om te wachten tot mijn ontslag om zelf een nieuwe job te zoeken, maar kan dus beter nu al beginnen te zoeken en dan mijn opzeg geven.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 19 jun 2013 21:29

Ik ben bediende.
Mijn collega was vroeger arbeider en zei dat je dan een vergoeding krijgt na uw opzeg.
arbeiders krijgen ontslaguitkering als extraatje (ter compensatie voor lagere opzegtermijn)

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#7 , 20 jun 2013 14:11

Financieel heb je door de langere opzegtermijn toch ook langer loon?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”