Ontslag geven tijdens ouderschapsverlof

wila2003
Topic Starter
Berichten: 6

Ontslag geven tijdens ouderschapsverlof

#1 , 18 jun 2013 13:45

Hallo,

Even een situatieschets:
Ik ben momenteel zwanger en als alles volgens plan verloopt ga ik op 14/10/2013 in zwangerschapsverlof dit t.e.m. 26/01/2013.
Daarna zou ik 2 maand ouderschapsverlof opnemen, dus van 27/01/2013 t.e.m. 27/03/2013.
Nu, het bedrijf waar ik werk is een zinkend schip en ik ben van plan mijn ontslag in te dienen, ik ben van plan de tijd dat ik thuis ben na de bevalling zo veel mogelijk te besteden aan nieuw werk zoeken.
Graag wou ik weten of ik mijn ontslag brief mag opsturen eind januari 2013 zodat mijn opzeg loopt tot 15/02/2013?
Kan mijn ouderschapsverlof gewoon 2 maand doorgaan of niet? of moet ik de maand daarop mijn ontslag geven en dan 2 weken terugkeren?
Want ik weet niet of het ouderschapsverlof kan beginnen in de maand dat ik mijn opzeg geef?
Ik ben een bediende in PC 201
Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jun 2013 01:03

eerst en vooral bewijs van zwangerschap aangetekend opsturen en dan rustig genieten van je zwangerschap

je opzegtermijn loopt tijdens een schorsing als je zelf ontslag geeft , wel zal die als bediende wat langer duren dan 2 weken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”