Hoe arbeidsrechtbank raadplegen

sirlorrie
Topic Starter
Berichten: 3

Hoe arbeidsrechtbank raadplegen

#1 , 12 jun 2013 20:10

Indien een interimkantoor weigert uit te betalen terwijl ik toch 6 arbeidsdagen heb gedaan, wat kan je hier het best tegen doen? Liefst geen aangetekend schrijven, want dat kost me alleen maar meer en ik ken hun standpunt al. Vakbond is helaas ook niet gratis voor mij.

Het interimkantoor zegt dat ik de 2 volgende dagen niet 'kan' stoppen aangezien ze het al ingegeven hebben in hun Dimona-aangifte. Dit lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien je dit kan terugtrekken en aangezien dat gewoon niet bindend is als ik hun contracten niet teken. Ik heb het dan maar opgelost door gewoon een medisch attest ben gaan halen voor 2 dagen.

Kan je iets ondernemen op eigen houtje of liever naar de ocmw gaan voor evt. een pro-deo advocaat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken
Berichten: 263

#2 , 12 jun 2013 20:15

Langs gaan bij de vakbond

sirlorrie
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 12 jun 2013 20:21

Dat kost me €70. Dan heb je toch een dag voor niets gewerkt terwijl gewoon een interimkantoor moeilijk doet.

Als bvb mijn moeder aangesloten zit bij een vakbond, is dat goed genoeg voor mij te kunnen behelpen als ik haar meeneem?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jun 2013 20:57


Ik heb het dan maar opgelost door gewoon een medisch attest ben gaan halen voor 2 dagen.

Je weet toch dat dit fraude is, en dit is strafbaar !!
 
Het zou toch simpel en goedkoop zijn om deze twee dagen te gaan werken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sirlorrie
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 12 jun 2013 22:17

Je weet toch dat dit fraude is, en dit is strafbaar !!
WTF? Sinds wanneer is een medisch attest strafbaar? Jij bent nog nooit arbeidsonbekwaam geweest?
Het zou toch simpel en goedkoop zijn om deze twee dagen te gaan werken !
Was het maar zo. Komt er op neer dat ik dit niet kan.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”