Ontslag met opzegtermijn

egni
Topic Starter
Berichten: 2

Ontslag met opzegtermijn

#1 , 10 jun 2013 09:53

Heb mijn ontslag op 15 mei 2013(eceonomische redenen) gekregen met opzegtermijn 6.7 maanden die begon per 1 juni.
We hebben reeds overééngekomen dat ik zal werken tot eind juni om een mooie werkoverdracht te maken.

1. Wil dit zeggen dat ik nog verder uitbetaald zal worden voor deze resterende periode (nl. 6.7 maanden - 1 maand (juni die ik nog gewerkt heb)= 5.7 maanden.
Hoe wordt dit gecommuniceerd (per brief) op mijn laatste dag nl. 27 juni?
Wat dient er in deze brief vermeld te worden?
2. geen stempelgeld kan trekken gedurende deze 5.7 maanden?
3. wat dient men mij verder nog ui te betalen? bonus waar ik normaal gezien in deze periode recht op zou hebben? vakantiegeld? 13de maand? eco/maaltijdcheques?
(ik werk 3/5)
4. eventuele zaken waar ik niet direct aan denk?

Alvast bedankt voor uw advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jun 2013 10:45

Heb mijn ontslag op 15 mei 2013(eceonomische redenen) gekregen met opzegtermijn 6.7 maanden die begon per 1 juni.
We hebben reeds overééngekomen dat ik zal werken tot eind juni om een mooie werkoverdracht te maken.
6.7 maanden ?

http://www.sd.be/site27/tools/Ontslagbe ... nguageid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
bereken je opzeggingstermijn hier eens mee
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

egni
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 10 jun 2013 19:38

idd bizarre opzegtermijn, maar deze is in mijn voordeel; ik werk er maar 3.5 jaar; dus men geeft mij een mooie opzeggingstermijn
zou naar boven afgerond moeten worden , naar 7mndn dus, maar ik ga hier niet verder over discussieren met mijn werkgever; wil zo snel mogelijk weg en dat is einde juni overééngekomen, dus naar ik vermoed dient men mij de rest uit te betalen, niet?
Eerste keer dat ik ontslagen wordt; ben hier totaal niet van op de hoogte en op internet kan je vanalles terugvinden,maar niet hetgeen ik effectief zoek

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 13 jun 2013 08:52

“Art.39.§ 1. Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan is de partij die de overeenkomst beëindigt zonder dringende reden of zonder inachtneming van de opzeggingstermijn vastgesteld in de artikelen 59, 82, 83, 84 en 115, gehouden de andere partij een vergoeding te betalen die gelijk is aan het lopend loon dat overeenstemt hetzij met de duur van de opzeggingstermijn, hetzij met het resterende gedeelte van die termijn...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

‘Heb mijn ontslag op 15 mei 2013(eceonomische redenen) gekregen met opzegtermijn 6.7 maanden die begon per 1 juni. We hebben reeds overééngekomen dat ik zal werken tot eind juni’

Voor de periode van 1 tot eind juni ontvangt u loon. Daarna ontvangt u een vergoeding die gelijk is aan het lopend loon dat overeenstemt met het resterende gedeelte van uw opzeggingstermijn.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”