Aantal uren opzegtermijn

Nxx
Topic Starter
Berichten: 1

Aantal uren opzegtermijn

#1 , 10 jun 2013 01:26

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb een parttime contract bij mijn werk van gemiddeld 4u per week. Nu heb ik aangegeven op te willen zeggen en we zijn overeen gekomen dat ik nu nog 5 weken moet werken (de huidige periode afmaken en vervolgens een opzegtermijn van een maand).

Nu heb ik aangegeven nog maar 1 avond in de week te willen werken (hiervoor werkte ik meestal 3 of 4 avonden). Mijn werkgever reageert hier vervolgens op dat ik ook in mijn opzegperiode meer moet werken, namelijk het gemiddelde aantal uren van de afgelopen 3 maanden.

Nu weet ik dat deze regel bestaat om de werknemer te beschermen tegen het opeens niet meer ingeroosterd worden o.i.d. maar dit kan toch zeker niet tegen mij worden gebruikt? Het lijkt mij heel vreemd dat ze mij mogen weigeren maar 1 avond te werken, terwijl in mijn contract staat dat ik voor 4u per week aangenomen ben.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal!

Groetjes.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding