Dagcontract maar job is te zwaar

linkinparkgirl
Topic Starter
Berichten: 3

Dagcontract maar job is te zwaar

#1 , 06 jun 2013 10:08

Ik heb momenteel na lang werkloos te zijn (en ondertussen een opleiding gevolgd te hebben) via een een interimkantoor een job.
De job werkt met dagcontracten. Ik heb dinsdag al een dag gewerkt en zou vandaag terug moeten gaan (heb wel nog geen contract getekend voor vandaag, nog niet gekregen)

Nu deze job valt me echt zwaar.
Er wordt van mij verwacht dat ik gemiddeld 7 uur aan één stuk door werk zonder pauze, constant rechtstaan, nauwelijks tijd om iets te drinken.
Ik heb in het verleden ook al problemen gehad door mijn gewrichten en deze komen nu terug boven door het zware werk.
Ik zou dus vandaag wel nog eens willen proberen maar denk eraan om te stoppen met deze job.

Mijn vraag was nu vooral of ik problemen zou kunnen krijgen met de RVA als ik stop met deze job.
Ik solliciteer wel voldoende want heb de komende weken zelfs al enkele gesprekken op de agenda staan.
Aangezien het dagcontracten zijn, zou het dan in feite ook einde contract zijn denk ik??

Alvast bedankt voor de hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jun 2013 16:48

Ik denk toch dat je best een arts laat vaststellen dat de job voor jou te zwaar is en dat 7 uur rechtstaan voor jou fysiek niet aan te raden is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jun 2013 20:18

arbeidswet 16/3/1971
Art. 38quater. § 1. De werknemers mogen niet zonder onderbreking werken gedurende meer dan zes uren.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 06 jun 2013 21:08

Vermeldt bovenstaande wetgeving even aan het interimkantoor, en zeg dat u verwacht dat dit wordt nageleefd. Ook op de werkvloer dit opeisen (en uitvoeren). Wedden dat u niet meer teruggevraagd wordt?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 jun 2013 09:20

arbeidswet 16/3/1971
Art. 38quater. § 1. De werknemers mogen niet zonder onderbreking werken gedurende meer dan zes uren.
Ik ga er van uit dat er in die 7 uur "onafgebroken" werken wel een middagpauze zal zitten. Als het ECHT 7 uur aan een stuk, zonder ook maar enige vorm van pauze, werken is, moet bovenstaande wetgeving eens aangehaald worden. Ik kan me echter niet voorstellen dat als dit effectief zo is, dit lang zou blijven duren (vakbonden, werknemersafgevaardigden, enz...)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”