opzegtermijn

Peter
Topic Starter
Berichten: 6
Locatie: Antwerpen

opzegtermijn

#1 , 10 jan 2006 12:40

Hoi,

Ik werk ongeveer 10 jaar voor mijn huidige werkgever en heb een bediendenstatuut.
Vorige week kreeg ik een heel mooi voorstel voor een andere baan waar ik graag zou op in gaan.
Het probleem is dat ik pas eind januari weet of ik de job krijg ?n beschikbaar moet zijn vanaf 1 april.
Hoe lang mijn wettelijke opzegtermijn exact is weet ik niet maar dat het meer dan 8 weken is wel.
Zijn er mogelijkheden om toch de overstap te kunnen maken?
Ik weet dat er een optie bestaat waar de werkgever en -nemer samen een document ondertekenen waarin staat dat ze met onderling akkoord het contract verbreken. Op die optie zal ik niet moeten rekenen, vrees ik.
Alle suggesties zijn welkom, alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 10 jan 2006 15:52

hoelang je opzeg periode is kan je navragen bij iedere personeelsdienst of bij je vakbond.
je kan inderdaad aan je huidige werkgever vragen om vroeger te mogen vertrekken, je kan hem er misschien van overtuigen dat je na je ontslag toch niet meer gemotiveerd bent om je werk behoorlijk te doen.
Maar ook de werkgever van die andere job weet hoelang je opzegperiode is. en als hij je werkelijk indienst wil nemen zal hij wel bereid zijn om op je te wachten. dus je kan beter aan hem vragen om wat op je te wachten en bij je huidige werkgever niet je ramen ingooien, wie weet heb je hem later misschien nog nodig.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”