Stempelen na interim

denn1svc
Topic Starter
Berichten: 121

Stempelen na interim

#1 , 03 jun 2013 20:14

Ik volg een voltijdse opleiding in een hogeschool na gewerkt te hebben (ik heb dus geen studentenstatuut, maar een werkloosheidsstatuut volgens de wet).

Momenteel ontvang ik een uitkering. Echter zou ik tijdens de zomer willen gaan bijverdienen dmv interimwerk. Maar kan ik gedurende mijn resterende tijd van mijn opleiding (sept 2013 -jun 2014), na het interimwerk, terug terugvallen op stempelgeld?

Het kwijt spelen of in een wachtperiode belanden wil ik vermijden, studeren is duur :-)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 jun 2013 12:54

als je nu een vrisjtelling hebt en dat ook volgend jaar kan krijgen (maw: indien je slaagt), blijf je die vrijstelling houden. Een vrijstelling verbiedt niet dat je werkt, het zorgt alleen dat je niet moet zoeken naar werk. Natuurlijk moet je wél de lessen volgen als die er zouden zijn.

denn1svc
Topic Starter
Berichten: 121

#3 , 04 jun 2013 23:47

Dat weet ik wel, maar u beantwoordt mijn vraag niet :-)

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 05 jun 2013 09:25

gezien een vrijstelling niet verbiedt dat je werkt, is er natuurlijk geen probleem om stempelgeld te ontvangen als je werkloos bent.

denn1svc
Topic Starter
Berichten: 121

#5 , 05 jun 2013 09:29

Nogmaals, dat weet ik :-)

Mijn vraag is of ik in een wachtperiode kom te zitten (aangezien ik mss maar 3-4 weken interimwerk zal doen), of kan ik onmiddellijk terug gaan stempelen?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 05 jun 2013 10:41

als er geen probleem is om stempelgeld te ontvangen als je werkloos bent, impliceert dat toch logischerwijs dat er geen wachtperiode is?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”