Ontslag & vakantiegeld

Esmaj
Topic Starter
Berichten: 10

Ontslag & vakantiegeld

#1 , 30 mei 2013 19:43

Sinds 1 april zit ik in mijn opzegperiode (thuis-moet niet gaan). Die opzegtermijn bedraagd 3 maand.

In april kreeg ik dus een flinke som geld: die 3 maand loon, kilometres, vergoedingen,... En ook een stuk waarvan ik niet goed weet wat het is: een bepaald procent per jaar dat ik voor die firma gewerkt heb, vakantiegeld: bepaald procent per jaar dat ik er werkte.

Daarna heb ik de berekening van mijn vakantiegeld ontvangen voor 2013 en 2014. Voor zover ik er iets van versta, staat dit niet in mijn laatste loonbrief. Ik ga er dus van uit dat ik dit nog krijg...

Nu is de vraag: Moet vakantiegeld bij ontslag direct betaald worden, of wordt dit betaald als de werkende collega's hun vakantiegeld krijgen. (Ex-college heeft vakantiegeld al ontvangen)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 jun 2013 07:24

moet betaald worden na de laatste dag "tewerkstelling" (in jouw geval na die 3 maand)

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”