ontslag of verbreking

The Freak
Topic Starter
Berichten: 3

ontslag of verbreking

#1 , 29 mei 2013 02:45

Op 24/4 is mij verteld dat ik ontslagen word met opzegtermijn.
Ik heb dit ook op papier meegekregen. Hierin staat "beëindiging AO met opzegtermijn".
De te presteren opzegtermijn (4 maanden) en startdatum (01/05) staan hier ook in vermeld.
Enkele dagen later heb ik dit zelfde document per aangetekend schijven ontvangen.
De postdatum van dit AS is 24/4.

Kan hier nog sprake zijn van een verbreking ipv ontslag, omdat het mij eerst zo is medegedeeld en pas later (evenwel dezelfde dag) aangetekend werd verstuurd ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 mei 2013 07:30

ik zie het probleem niet? er is toch altijd over een opzegtermijn en geen verbreking gepsroken?

The Freak
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 29 mei 2013 08:53

ik zie het probleem niet? er is toch altijd over een opzegtermijn en geen verbreking gepsroken?
Klopt, maar het ontslag is op een niet-regelmatige manier gegeven. (mondeling + niet aangetekend)
Dit is daarna "gecorrigeerd" door het aangetekend schrijven te versturen.
Als de postdatum 1 dag later had geweest was dit toch verbreking?

Reclame

puttemanp
Berichten: 615

#4 , 29 mei 2013 16:45

Ik lees toch duidelijk in je eerste bericht dat je mondeling verwittigd werd op 24/4 + geschreven copij én dat het AS dezelfde dag verzonden werd.

Groeten,

P.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 29 mei 2013 17:00

ik zie ook geen niet-regelmatige manier. Een mondelinge mededeling van het ontslag kan perfect opgevolgd worden door een schriftelijke versie ervan die aangetekend verstuurd wordt.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”