Geldig of ongeldig ontslag???

sarriinna
Topic Starter
Berichten: 6

Geldig of ongeldig ontslag???

#1 , 24 mei 2013 19:29

Eventjes een informatie

ik ben op 16/11/2012 als bediende bij een bedrijf beginnen werken met een contract van onbepaalde duur met een proefperiode van 6maanden (waarin bij staat dat de opzeg in die proefperiode 7dagen is)
nu ben ik op 13/05/2013 het nieuws gekregen dat ze mijn proefcontract niet wensten te verlengen om vage redenen. heb meer info gevraagt maar heb deze niet gekregen. ze hebben mij toen ook voorgesteld om direkt te vertrekken en dat ze mij 7dagen gingen uitbetalen. wat ik ook heb gedaan
op 13/05 is ook de aangetekende C4 opgestuurd. die ik dan de volgende dag heb aangekregen.
Met deze C4 naar de werkloosheidsuitkeringsinstelling geweest , waarin bleek dat bepaalde delen van mijn C4 niet ingevuld waren en ik dus ook mijn werkloosheidsuiterking niet in orde kon maken.

Vraag 1 : Is die c4 dan wel geldig???

nu heb ik op 21/05/2013 de correcte C4 gekregen maar deze is dus wel te laat aangekomen, wilt dus zeggen na het einde van mijn proefcontract. Nu aangezien ik die dagen niet aanwezig ben geweest op dat bedrijf. Geeft mij dit dan enige rechten om een langere uitbetaling te vragen dwz de wettelijke 6weken opzegtermijn ipv 6dagen?

of blijft de eerste opgestuurde c4 (datum?) geldig ook al was deze foutief ingevuld?

alvast bedank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 mei 2013 20:04

Die 7 dagen dat je werd uitbetaald, maar niet hoefde te werken, worden meegeteld bij uw gewerkte dagen.
Uw ontslag is dus eigenlijk maar ingegaan op 20/05/2013 , en op 21/05.2013 heb je uw correcte C4 ontvangen: Dius 1 dag na uw wettelijk ontslag. Wat is daar mis mee?

sarriinna
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 25 mei 2013 18:37

omdat mijn proefcontract slechts liep tot 15/05 en ik dus eigelijk in mijn vast contract ben ontslagen? veranderd dan de opzegperiode niet?

Reclame

puttemanp
Berichten: 615

#4 , 25 mei 2013 20:16

Je bent niet ontslagen tijdens je vast contract.

Je proef liep tot 15/5, je hebt je ontslag mondeling gekregen op 13/5. Diezelfde dag werd de C4 verstuurd. Netjes binnen de tijd dus.

Het is niet omdat de C4 niet volledig ingevuld was, dat het ontslag ongeldig is en pas begint te lopen op het moment dat je een correcte C4 ontvangen hebt.

Greetz.

P.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 mei 2013 00:49

omdat mijn proefcontract slechts liep tot 15/05 en ik dus eigelijk in mijn vast contract ben ontslagen? veranderd dan de opzegperiode niet?
als de proefperiode niet is geschorst , moet het gaan om een verbreking . wat stond er exact in de ontslagbrief ? (zonder namen)
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”