Bizarre problemen na ontslag

B D W
Topic Starter
Berichten: 21

Bizarre problemen na ontslag

#1 , 23 mei 2007 19:50

Beste,



mijn schoonmoeder heeft gedurende 7 jaar in een taverne gewerkt. Anderhalf jaar terug werd deze overgenomen door iemand anders. Mijn schoonmoeder kon gewoon verder blijven werken. Enkele maanden werd de zaak opnieuw overgenomen door de oorspronkelijke eigenaar dit opnieuw met mijn schoonmoeder die daar bleef werken.

Tijdens deze periode hoorde ze nooit niks van ontslag of zag ze ook geen papieren. Het was ook niet duidelijk of de zaak was overgenomen of dat het met een 'gerant' was.

Nu anderhalf jaar later wordt de zaak opnieuw overgenomen. Mijn schoonmoeder wou niet onder de nieuwe baas werken en heeft zich laten ontslaan met outplacement. So far, so good.

Nu moest ze uitbetaald worden van 7 jaar dienst maar ze werd door HDP maar voor 1,5 jaar dienst uitbetaald !
Bij HDP was de uitleg dat alles reglementair verlopen was.

Reglementair ? Volgens mij hangt hier een serieus geurtje aan vast ! Als alles reglementair was, waarom werd ze een 2 tal jaar terug niet uitbetaald voor 5 jaar dienst ??

Ik hoop dat iemand ons raad kan geven wat we hiermee moeten aanvangen want tenslotte loopt ze hierdoor een 2500? mis wat niet niks is.

Alleszins bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 25 mei 2007 13:04

?Art.7.De rechten en verplichtingen, welke voor de vervreemder voortvloeien uit de op het tijdstip van de overgang in de zin van artikel 1, 1?, bestaande arbeidsovereenkomsten, gaan door deze overgang op de verkrijger over...?(7 JUNI 1985. _ Collectieve arbeidsovereenkomst nr. 32 bis gesloten op 7 juni 1985 in de Nationale Arbeidsraad, betreffende het behoud van de rechten van de werknemers bij wijziging van werkgever ingevolge de overgang van ondernemingen krachtens overeenkomst).

Maan de werkgever aangetekend aan voornoemde bepaling in acht te nemen binnen een door u daarin bepaalde redelijke termijn.Bij niet-nakomen daarvan leg onverwijld klacht neer bij http://www.meta.fgov.be/pa/paa/framesetnlcf00.htm > Arbeidsinspectie.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”