betaalde feestdag

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

betaalde feestdag

#1 , 16 mei 2013 17:22

Stel ik ben één jaar werkloos, ik begin bij een werkgever met een contract van onbepaalde duur en dit op datum van maandag 29/04/2013 wie betaald dan de drie feestdagen in mei 1-9-20 , dit alle drie voor rekening van de nieuwe werkgever of zijn er die voor rekening van de werkloosheid zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 mei 2013 14:26

Stel ik ben één jaar werkloos, ik begin bij een werkgever met een contract van onbepaalde duur en dit op datum van maandag 29/04/2013 wie betaald dan de drie feestdagen in mei 1-9-20 , dit alle drie voor rekening van de nieuwe werkgever of zijn er die voor rekening van de werkloosheid zijn !
kijk eens in de feestdagenwet 4/1/1974 hoofdstuk over het feestdagloon , ik dacht van wel ancieniteit enkel nodig na het einde arbeidsovereenkomst , als het er niet instaat staat het in het kb 18/4/1974
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mei 2013 14:49

Gevonden in het kb 18/4/1974 het is
Art. 9. De betaling van het loon voor een feestdag, een vervangingsdag of een inhaalrustdag valt ten laste van de werkgever die de werknemer op dat ogenblik in dienst heeft.
Bedankt voor de tip, het is voor een buurman van mij.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 18 mei 2013 08:24

“Art.14.§ 1. De werknemer heeft recht op loon voor elke feestdag of vervangingsdag, tijdens welke hij niet werd tewerkgesteld, evenals voor elke inhaalrustdag...§ 2. De Koning...wijst de werkgever aan die de betaling van dit loon moet doen...”(4 JANUARI 1974. - Wet betreffende de feestdagen).

“Art.9.De betaling van het loon voor een feestdag, een vervangingsdag of een inhaalrustdag valt ten laste van de werkgever die de werknemer op dat ogenblik in dienst heeft.”(18 APRIL 1974. - Koninklijk besluit tot bepaling van de algemene wijze van uitvoering van de wet van 4 januari 1974 betreffende de feestdagen).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”