Contract niet naleven

Tropico
Topic Starter
Berichten: 2

Contract niet naleven

#1 , 15 mei 2013 13:54

Vorig jaar in november ben ik deeltijds beginnen werken, toen had ik een contract getekend van 12u/week.
maandan, vrijdag en zondag zou ik moeten werken.
Maand later na inspectie heb ik wijziging moeten tekenen dat dit 13u/week zou worden, ook zelfde dagen nog.

2 maand geleden begon mijn baas te zeggen via sms dat ik sommige dagen niet moest komen werken.
Hierdoor werkte ik nog maar 4u/week, dus maar 1 dag/week.
zonder dat ik hiervoor contractwijziging had getekend.

Ook wist ik nooit welke van de 3 dagen dit was, moest altijd de dag zelf sms sturen of ik al dan niet moest werken.
Meestal gewoon "nee" zonder verdere uitleg.

na 2tal weken, werd er altijd "nee" geantwoord op mijn berichten, ook zonder enige uitleg.
dit ging zo meer dan een maand door, totdat ik opeens helemaal geen antwoord meer kreeg.

Toen kreeg ik wel van de andere baas te horen dat er een andere regeling ging komen, echter hiervan niets meer gehoord.

Nu ben ik het arbeidsreglement gaan beginnen die ze mij hebben overhandigt.
Hierin staat dat ik altijd minstens 5 dagen op voorhand mijn uurrooster zou moeten weten.

Ook mogen mijn wekelijkse uren niet meer dan 5 uur negatief of possitief schommelen.

En wanneer mijn contract eenzijdig zou worden gewijzigd dat dit overeenstemt beëindiging van mijn contract, omdat ik nooit ergens voor getekend heb.

Verder staat dat ik ook vergoeding van 6 maanden brutoloon krijg indien dit zou gebeuren.


Toen ik naar HVW ging en dit ging uitleggen, werd mij meegedeeld dat ik nog altijd bij hun sta ingeschreven.
HVW zei me toen een aangetekende brief te sturen met de vraag om mijn C4 te overhandigen.
Heb aangetekende brief naar hun gestuurd met de vraag mijn C4 te overhandigen, alsook de vraag naar die opzegvergoeding.

Opeens kreeg ik paar dagen geleden sms van hun dat ze het spijtig vinden dat ik aangetekende brief had gestuurd en dat ze mij verscheidene keren hadden geprobeerd te contacteren voor een uitleg waarom ik opeens niet meer moest werken.

Toen ik sms terug stuurde met de hele uitleg van dat mijn uren niet meer dan 5 uur mogen schommelen, 5 dagen op voorhand mijn uren moet weten, contract niet eenzijdig mag verandert worden en dat ik wacht op die vergoeding, werd er gewoon terug op geantwoord dat dit lachwekkend is en dat ze mij aangetekende brief terug hebben gestuurd.


Nu is mijn vraag bij wie kan ik mijn probleem aankaarten en wat kan ik doen indien ze niet op mijn vraag ingaan?


alvast bedankt voor het antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 mei 2013 20:36

gezien het feit dat je dit al 2 maand heb laten schieten, ga je best zo vlug mogelijk naar een vakbond of advocaat, om jezelf niet in de problemen te brengen.

Het feit dat je een aangetekende brief gestuurd hebt, is alvast al goed nieuws.

Tropico
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 15 mei 2013 21:33

Inderdaad, had altijd bij mezelf gedacht dat dit tijdelijk was (ook al was het niet normaal).

Zelf ben ik wel nog niet aangesloten bij een vakbond, is het dan mogelijk om dit nu nog te doen en hulp te vragen bij dit probleem.
Of is het zo dat ze enkel helpen bij gevallen nadat je bent ingeschreven bij hun?

ps: vandaag heeft de baas mij ondertussen al zitten sturen, dat er niets gewijzigd zou zijn omtrent mijn situatie en dat ik nog steeds bij hun ben ingeschreven. Ook dat ze mij meermaals hebben proberen contacteren, zonder enige reactie volgens hun.

Reclame

my_key
Berichten: 221
Juridisch actief: Ja
Locatie: Hasselt
Contacteer: Website

#4 , 15 mei 2013 23:46

Je kan je altijd bij de vakbond aansluiten, ook nu nog. Een vakbond is geen privé verzekering, als u lid wordt zullen zij u helpen.

Verstuurd van mijn HTC Incredible S met Tapatalk

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”