"medische problemen" als reden ontslag

roos1980
Topic Starter
Berichten: 2

"medische problemen" als reden ontslag

#1 , 10 mei 2013 22:46

Ik heb een tijd geleden mijn ontslag gehad. Inmiddels is de vakbond dit ook aan het uitspitten omdat er geen deftige redenen gegeven zijn.
Nu komt mijn vorige werkgever af met dat ik "medische problemen" had. Hij spreekt zelf over "psychische problemen".
2 jaar voor ik daar ben beginnen werken heb ik een depressie gehad waarvoor ik behandeld ben geweest. Maar op dat werk ben ik nooit afwezig geweest omwille van "psychische problemen".
Mogen zij dit als reden opgeven of moeten ze dit echt kunnen bewijzen? Sowieso kunnen ze dit niet bewijzen (tenzij "ze heeft dit gezegd" als bewijs geld). Kan ik dit dan als laster aanschouwen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 mei 2013 22:00

gewoon ontslag, dringende reden, ... ?

roos1980
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 14 mei 2013 12:25

gewoon onstlag: 3 maanden opzegvergoeding gekregen en ik heb een dokter die op papier wil zetten dat ik helemaal geen problemen heb

Reclame

A'ntje
Berichten: 60

#4 , 14 mei 2013 12:30

Als arbeider kan je nog willekeurig ontslag inroepen, maar als bediende kunnen ze je ontslaan en je opzegvergoeding uitbetalen.
Wat staat op je C4 vermeld ?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”