Medische overmacht.

Hatoshi
Topic Starter
Berichten: 10

Medische overmacht.

#1 , 10 mei 2013 15:16

Hallo,

Eerste maal dat ik op dit forum iets post.
Ik zit met de volgende kwestie.
Ik werk als Opvoeder in een instelling voor mensen met een mentale beperking. Ik ben een bachelor in de orthopedagogie.
Ik heb echter een darmziekte en zou de avonden/ nachten niet langer aan kunnen.

Nu heeft mijn dokter een attest geschreven waarin staat dat ik tot het volgende niet meer in staat ben:

- Wisseling dag nacht roosters
- nachtwerk
- geen onverwachte verandering in zijn uurrooster.

Ik heb een gestructureerde job nodig met vaste daguren. HIER STAAT NIET IN DAT IK DE JOB VAN OPVOEDER NIET MEER AANKAN.

Hier staat dus NIET in dat ik de job van opvoeder niet meer aankan. Ik kan namelijk wel in een school of in een dagcentrum aan de slag gaan. Ik kan echter niet meer bij mijn huidige werkgever werken omdat dat wel nachten en avonden werken is.

Wanneer ik de procedure in gang zet voor ontslag door medische overlast, wordt mijn diploma van Opvoeder dan niets meer waard? Aangezien ik het werk niet meer kan doen? OF kan ik nog steeds aan de slag als opvoeder in een dagcentrum of een school want dit kan ik wel aan?

Ik wil NIET dat ik nooit meer als opvoeder aan de slag kan. Ik kan gewoon geen avond en nachtwerk meer aan.

Kan u me hiermee helpen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Hatoshi

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
my_key
Berichten: 221
Juridisch actief: Ja
Locatie: Hasselt
Contacteer: Website

#2 , 10 mei 2013 17:40

Uw diploma blijft zijn waarde altijd behouden, uw ervaring ook. Welke waarde uw toekomstige werkgever daaraan hecht is zijn eigen appreciatie.

U hoeft trouwens geen reden op te geven voor uw ontslag. België is het enige land ter wereld waar dat mogelijk is omdat wij conventie 158 van de Internationale Arbeidsorganisatie niet geratificeerd hebben.

Meer info over het beëindigen van de arbeidsovereenkomst kan u hier vinden: http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=3566" onclick="window.open(this.href);return false;

Hatoshi
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 11 mei 2013 17:33

Ik zou mijn ontslag willen krijgen. Dus een schorsing door medische overmacht. Aangezien ik een lening af te betalen heb kan ik het me niet veroorloven dat ik een schorsing van de RVA krijg omdat ik zelf ontslag heb genomen :)

Reclame

Hatoshi
Topic Starter
Berichten: 10

#4 , 11 mei 2013 21:29

Is het niet zo dat wanneer ik medische overmacht aanvraag en bij de arbeidsgeneesheer ga en dus wordt afgekeurd om daar te blijven werken. Ik nergens meer als opvoeder aan de slag kan aangezien ik het werk niet aankan want ik ben gestopt bij mijn vorige werkgever omdat dit zo was?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 12 mei 2013 21:55

nee, je bent gestopt bij dat ene werk omdat dat ene werk niet gaat. het kan zijn dat het opvoedend werk bij werkgever X volledig anders is dan opvoeder bij werkgever Y, dus kan je niet automatisch afgekeurd worden omwille van de titel van het ene werk.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”