Vrijwillig ontslag

Mikesierra
Topic Starter
Berichten: 1

Vrijwillig ontslag

#1 , 06 mei 2013 21:43

Ik ben reeds 5 jaar tewerkgesteld binnen de lokale politie, meer bepaald als inspecteur. Echter door de jaren heen is mijn interesse in de sociale sector toegenomen, waarbij ik graag de opleiding Orthopedagogie zou willen volgen op A1 niveau.
Nu is dergelijke opleiding niet combineerbaar met mijn huidige jobomschrijving.
Ik vraag mij af wat de specifieke mogelijkheden zijn. Ik ben gemotiveerd, wil studeren, wil iets maken van mijn toekomst, doch kan ik niet zomaar mijn huidige job opzeggen omwille van het financiële aspect.
Ik weet dat de opleiding orthopedagogie een knelpuntberoep is en kan gevolgd worden via een VDAB contract. Ik vermoed daarbij echter dat ik opnieuw uit de boot zal vallen, gezien ik zou moeten opteren voor een vrijwillig ontslag en daarbij niet uitkeringsgerechtigd ben ? Of sla ik hier de bal volledig mis.

Jullie kennis ter zake zou ten zeerste op prijs worden gesteld!

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 mei 2013 21:58

ik moet je teleurstellen: opvoeder is niet langer een knelpuntberoep: http://www.rva.be/D_Opdracht_W/Werkneme ... InfoNL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 06 mei 2013 23:10

Niets weerhoudt u om toch te gaan studeren.
Niet zo makkelijk maar indien in interventie kan u toch wat uren (laten) aanpassen?
Jaar verlof zonder wedde nemen .... er bestaan toch een aantal mogelijkheden.
Vraag eens na bij de personeelsdienst van uw zone.

Reclame

marieke43
Berichten: 8

#4 , 31 mei 2013 13:57

Moest het toch nog een knelpuntberoep zijn geweest of als u dan liever een andere richting nog kiest die tot de knelpuntberoepen horen kan je natuurlijk ook je vrijwillig ontslag geven (direct erna gaan inschrijven bij de vdab als werkloos) en minimaal 4 weken full time interim werk doen of een contract van bepaalde duur afsluiten (voor 4 weken of langer). zo bent u wel weer met alles in regel en uitkeringsgerechtigd.
Let wel je kan ook niet zomaar gaan studeren he, je moet ook naar de vdab gaan een bespreking van het beroep meevolgen en dan nog slagen voor een test. dus voor je je ontslag geeft toch eventjes deze doorlopen he :)

veel succes alleszins
grts

kim85
Berichten: 22

#5 , 25 jun 2013 15:03

Je kan aan de werkgever vragen of hij jou wil ontslaan (dus niet met onderling akkoord), dan heb je recht op uitkering.
Het is dan je rva dossierbeheerder die bepaalt of je uitkering niet zakt gedurende de periode van je opleiding.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”