ontslagen wegens teveel afwezig (ziekte) tijdens interim con

professionalgamer
Topic Starter
Berichten: 117

ontslagen wegens teveel afwezig (ziekte) tijdens interim con

#1 , 02 mei 2013 10:31

besten,

ik heb een interimcontract. Ik werk in een callcentre voor een bekend internetbedrijf. Vlak voor mijn evaluatie om een proefcontract te krijgen bij het bedrijf wordt mijn contract niet meer verlengd.

Ik ben teveel afwezig (gewettigd afwezig wegens ziekte, maximum 2 dagen ziek). Hierdoor krijg ik geen nieuw contract.

Mag een werkgever zomaar een nieuw contract weigeren om deze reden? Volgens mij kan ik er niks aan doen dat ik twee keer ziek ben geworden in drie maanden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 02 mei 2013 11:39

je werkt interim...werkgever is niet verplicht je een nieuw contract te geven als het vorige is afgelopen...Zelfs zonder reden, geeft de werkgever gewoon geen nieuw contract.

professionalgamer
Topic Starter
Berichten: 117

#3 , 02 mei 2013 12:49

Dus als ik het goed begrijp mogen ze een aantal mensen die goed functioneren geen nieuw contract geven en nieuwe mensen in dienst nemen om hun plaats in te nemen?

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 02 mei 2013 14:54

absoluut, omdat jouw contract een tijdelijk en dus eindig contract is. Er is dus geen sprake van een VERBREKING van een contract. Het jouwe stopt gewoon. en als ze een nieuw interimcontract opstarten, dan neemt het bedrijf aan wie het wil.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”