Melding identiteit nieuwe werkgever verplicht?

droi
Topic Starter
Berichten: 3

Melding identiteit nieuwe werkgever verplicht?

#1 , 27 apr 2013 19:31

Ik gaf bij mijn huidige werkgever mijn ontslag om bij een concurrent aan de slag te gaan.
In mijn contract staat een concurrentiebeding (dat echter ongeldig is doordat mijn brutoloon onder de minimumgrens ligt).
Daar vrees ik dus niet voor.

Wat ik me echter afvraag is of het verplicht is om mijn huidige werkgever officieel in te lichten over mijn nieuwe werkgever?
Graag zou ik dat tijdens mijn opzegperiode vermijden om de sfeer te behouden en eventuele rancune niet aan te zwengelen.
Mag dat of kan ik mezelf daarmee in de problemen brengen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 apr 2013 08:29

je moet je nieuwe werkgever niet meedelen aan de huidige werkgever, men kan dat niet eisen.

monty_burns_007
Berichten: 46

#3 , 28 apr 2013 10:02

indien je je nieuwe werkgever niet meedeelt kan je tevens ook nog es elke week 1 dag sollicitatieverlof genieten tijdens de laaste 6 maanden van de opzegperiode (met behoud van loon door uw vorige werkgever) ?

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 28 apr 2013 11:14

indien je je nieuwe werkgever niet meedeelt kan je tevens ook nog es elke week 1 dag sollicitatieverlof genieten tijdens de laaste 6 maanden van de opzegperiode (met behoud van loon door uw vorige werkgever) ?
Dat is misbruik, en als de oude werkgever hier achter komt, kan hij het loon hiervoor terugvorderen.

Mariette
Berichten: 2507

#5 , 28 apr 2013 12:55

Men kan tijdens zijn opzegperiode toch nog steeds verder blijven solliciteren. Het is toch niet zo dat indien men een contract heeft getekend bij werkgever 2 men niet mag verder zoeken naar een betere functie?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 28 apr 2013 13:57

indien je je nieuwe werkgever niet meedeelt kan je tevens ook nog es elke week 1 dag sollicitatieverlof genieten tijdens de laaste 6 maanden van de opzegperiode (met behoud van loon door uw vorige werkgever) ?
nee, dat kan niet. Werkgever moet natuurlijk wel kunnen bewijzen dat je al een AO hebt, maar indien dit zo is, heb je geen recht op sollicitatieverolof.

Eens men getekend heeft bij een andere werkgever, vervalt het sollicitatieverlof, dus wat Mariette zegt klopt niet. Tuurlijk mag men verder solliciteren, maar dan gewoon zoals een gewone werknemer, door het nemen van bvb verlof.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”