Einde contract : hoe zit het met...

Draakje
Topic Starter
Berichten: 48
Locatie: Limburg

Einde contract : hoe zit het met...

#1 , 06 jan 2006 17:01

...Het vakantiegeld?

Ik werkte tot april 2005 als arbeider. E?n april ben ik begonnen als bediende, met een contract van bepaalde duur (31 december 2005).
Toen ik mijn vakantiegeld trok van de RJV, heb ik een gedeelte moeten terugbetalen aan mijn werkegever waarvoor ik als bediende werkte. Dit begrijp ik wel.

Nu is mijn contract dus ten einde. Is het normaal niet zo dat bij het einde van een bediendecontract het (dubbel) vakantiegeld ook dient uitbetaald te worden (voor het komende jaar of zoiets)? Nu werd enkel mijn laatste loon uitbetaald (van de maand december).
There is always hope...
(Gandalf)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 06 jan 2006 19:35

hoeveel er moet betaald worden kan je vragen aan de loondienst, maar bij een bediende moet alles betaald worden zodra deze het bedrijf verlaat. en moet er een afrekkenig gegeven worden van hoeveel vakantie deze heeft enal heeft opgenomen

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 06 jan 2006 19:38

Art46.Wanneer een bediende...zijn contract een einde neemt,betaalt de werkgever hem bij zijn vertrek,15,34 pct der bij hem tijdens het lopend
vakantiedienstjaar verdiende brutowedde...Heeft de bediende...de op vorig dienstjaar betrekking hebbende vakantie nog niet genoten,dan betaalt de werkgever hem bovendien 15,34 pct der bij hem tijdens dat vakantiedienstjaar verdiende brutowedden,eventueel verhoogd met een fictieve wedde... Bovendien overhandigt de werkgever aan de bediende...een attest, met vermelding van: 3? het percentage dat voor de berekening van dit vakantiegeld in aanmerking werd genomen.(30 maart 1967, KB.,jaarlijkse vakantie van de werknemers)

Reclame

Draakje
Topic Starter
Berichten: 48
Locatie: Limburg

#4 , 07 jan 2006 09:42

Bedankt!
There is always hope...
(Gandalf)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”