Ontslag wegens reorganisatie

sloeberken
Topic Starter
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Ontslag wegens reorganisatie

#1 , 27 apr 2013 12:56

Ik werk reeds 6 jaar als poetsvrouw met een bediende contract bij een instelling vzw waar kinderen geplaatst worden via het gerecht.
Deze week krijg ik te horen dat ik onslagen word daar ze nu eisen dat ik over een A2 getuigschrift zou moeten beschikken als poetsvrouw.

Kunnen ze me voor dergelijke reden ontslagen, en wat kan ik eventueel ertegen doen.

Alvast bedankt voor de info.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 apr 2013 21:06

hebt u een dergelijk diploma opgegeven bij uw solicitatie destijds ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 28 apr 2013 08:31

wat is het nu: ontslag wegens reorganisatie of een ontslag wegens geen diploma?

het eerste kan, het tweede kan niet, omdat u daar nu al 6 jaar werkt.

Reclame

sloeberken
Topic Starter
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 28 apr 2013 09:50

Beste vrienden

Wegens reorganisatie staat op mijn ontslag brief, maar bij het gesprek gaat de reorganisatie over dat zowel de poetsvrouw met kinderen moet kunnen omgaan zoals de begeleiders en dat vereist een A2.
Maar de werkelijke rede die niet zal verteld worden is dat de personeelschef na mij een vriendin wil aannemen in mijn plaats, maar dit kan ik niet bewijzen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 28 apr 2013 14:09