Ontslag wegens reorganisatie

sloeberken
Topic Starter
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Ontslag wegens reorganisatie

#1 , 27 apr 2013 12:56

Ik werk reeds 6 jaar als poetsvrouw met een bediende contract bij een instelling vzw waar kinderen geplaatst worden via het gerecht.
Deze week krijg ik te horen dat ik onslagen word daar ze nu eisen dat ik over een A2 getuigschrift zou moeten beschikken als poetsvrouw.

Kunnen ze me voor dergelijke reden ontslagen, en wat kan ik eventueel ertegen doen.

Alvast bedankt voor de info.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 apr 2013 21:06

hebt u een dergelijk diploma opgegeven bij uw solicitatie destijds ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 28 apr 2013 08:31

wat is het nu: ontslag wegens reorganisatie of een ontslag wegens geen diploma?

het eerste kan, het tweede kan niet, omdat u daar nu al 6 jaar werkt.

Reclame

sloeberken
Topic Starter
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 28 apr 2013 09:50

Beste vrienden

Wegens reorganisatie staat op mijn ontslag brief, maar bij het gesprek gaat de reorganisatie over dat zowel de poetsvrouw met kinderen moet kunnen omgaan zoals de begeleiders en dat vereist een A2.
Maar de werkelijke rede die niet zal verteld worden is dat de personeelschef na mij een vriendin wil aannemen in mijn plaats, maar dit kan ik niet bewijzen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 28 apr 2013 14:09

de officiële reden is, jammer genoeg voor jou, een geldige reden om iemand te ontslaan.

sloeberken
Topic Starter
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 30 apr 2013 14:33

En hoeft de werkgever zich nergens voor te verantwoorden, doch lees ik tal van zaken op internet die tegendeel beweizen en heb ik het mis.
http://www.car-uwo.nl/onderwerpenindex/ ... rganisatie" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 30 apr 2013 15:00

je geeft een link uit Nederland, die wetgeving is volledig anders. In België ios er een absoluut ontslagrecht.

sloeberken
Topic Starter
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#8 , 30 apr 2013 17:40

Sorry was de verkeerde link

http://www.elfri.be/juridische-informat ... rganisatie" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 30 apr 2013 20:21

de werkgever heeft de (officiële) reden van ontslag toch al verduidelijkt? Je zegt het zelf: "Wegens reorganisatie staat op mijn ontslag brief, maar bij het gesprek gaat de reorganisatie over dat zowel de poetsvrouw met kinderen moet kunnen omgaan zoals de begeleiders en dat vereist een A2."

Je kan dit nog schriftelijk op papier krijgen, maar dat zal er verder niks aan veranderen, tenzij later zou blijken dat dit in de praktijk niet nodig was en die persoon die je vervangde niets anders doet dan poetsen..

sloeberken
Topic Starter
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 01 mei 2013 10:15

Moest ik een A2 hebben zou ik zeker niet als poetsvrouw gaan werken want als je alleen bent in zo een gebouw is dit een voltijdse job.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”