Wat betekent deze reden van ontslag en wat zijn de gevolgen?

Gies
Topic Starter
Berichten: 6

Wat betekent deze reden van ontslag en wat zijn de gevolgen?

#1 , 18 apr 2013 17:44

Ik heb een paar weken geleden geschreven dat mijn man ontslagen werd plotseling in zijn proeftijd wegens " niet goed functioneren". Veel dank voor alle adviezen! Dat is heel nuttig.

Nu heb ik nog twee vragen. Mondeling was hij met zijn baas overeen gekomen dat op het C4 zou komen te staan dat de ervaring en de gevraagde werkzaamheden niet matchte of niet op elkaar aansloten.

Nu krijgt hij C4 binnen:

staat als ontslagreden: niet meer geschikt voor overeengekomen werk. Wat betekent dat juridisch? En wat zijn de gevolgen hiervan voor hem in een latere baan. Het komt op mij over dat verklaard wordt dat hij of:

hij is ontslagen wegens ziekte (mijn man heeft een chronische aandoening, wat de werkgever wist) ofwel dat hij plotseling incompetent is geworden voor zijn job sinds ze hem hadden aangenomen. Ik ben bang dat een volgende werkgever raar gaat opkijken en dat het mijn man kan schaden bij een volgende sollicitatie. De Hulpkas deed er niet moelijk over.


En dan ook nog: Zijn werkgever heeft vergeten het C4 en de annex volledig in te vullen. Er ontbreken handtekeningen aan de achterkant en stempel van de werkgever, dus de Hulpkas voor Werkloosheid wil het zo niet aannemen natuurlijk. :( Dus hij gaat de werkgever vragen het te corrigeren.

Weer hartelijk dank voor alle advies,

Gies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 apr 2013 18:25

Weken zeg je
Gelieve er rekening mee te houden dat uw c4 binnen de 2 maanden binnen moet zijn als de tijd dringt morgen klacht indienen rva of inschrijven vakbond en een voorlopig document laten indienen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

puttemanp
Berichten: 615

#3 , 18 apr 2013 20:24

@De Reden: vermiets OP zich pas op 3 april geregistreerd heeft, zijn 'enkele weken' er dus 2, en is de C4 nog ruim op tijd binnen.

@Gies: de C4 moet helemaal niet aan een nieuwe werkgever overhandigd worden, en dient enkel om het recht op werkloosheidsvergoeding aan te vragen. De reden die op de C4 staat kan dus gerust verzwegen worden voor volgende werkgevers.

Greets

P.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”